۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
بالندگی خوشه زیلو در یزد| تداوم حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از دست بافته ارزشمند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بالندگی خوشه زیلو در یزد| تداوم حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از دست بافته ارزشمند

یزد- تدین، مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با اشاره به توسعه یافتگی خوشه زیلوی استان گفت: از اول شهریور این خوشه به انجمن صنفی زیلوبافان میبد واگذار شده است.

عذرا تدین در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در شهریور ماه امسال مرکز نوآوری و طراحی خوشه زیلو با استفاده از منابع و کمک های بلاعوض دولت و حمایت های شرکت شهرها افتتاح شد.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه منحصر به فرد هنر - صنعت زیلو در استان یزد و اهمیت توسعه و رونق مجدد آن، پروژه توسعه خوشه زیلو از سال ۹۶ مطرح شد و شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان جهاد دانشگاهی یزد در فروردین ۹۷، اجرای این پروژه را با مشارکت این سازمان آغاز کرد.

تدین ادامه داد: با انجام مطالعات شناختی، فعالیت های اجرایی پروژه از آذر ۹۷ شروع شد و در سال نخست ۳۲ برنامه اقدام با تمرکز بر اعتماد سازی، حساس سازی و تقویت و ارتقای نیروی انسانی اجرا شد.

انصراف جهاد دانشگاهی از اجرای تفاهمنامه در سال ۹۸

مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک های صنعتی یزد ادامه داد: در اواسط سال ۹۸ سازمان جهاد دانشگاهی به واسطه برخی محدودیت‌ها از اجرای تفاهم نامه مشترک و مشارکت در اجرای پروژه انصراف داد و برگزاری مناقصه برای تعیین عامل توسعه خوشه زیلو در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تکرار چندباره مناقصه در نهایت در اسفند ۱۳۹۸ ، اجرای پروژه توسعه خوشه طی قراردادی برای ۳۰ ماه به سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد سپرده شد.

تدین گفت: با توجه به جایگاه منحصر به فرد هنر- صنعت زیلو در استان یزد و اهمیت توسعه و رونق مجدد آن، پروژه توسعه خوشه زیلو از سال ۹۶ مطرح شد و شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان جهاد دانشگاهی یزد در فروردین ۹۷ اجرای این پروژه را با مشارکت این سازمان آغاز کرد.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک های صنعتی یزد گفت: با انجام مطالعات شناختی، فعالیت های اجرایی پروژه از آذر ۹۷ شروع شد و در سال نخست ۳۲ برنامه اقدام با تمرکز بر اعتماد سازی، حساس سازی و تقویت و ارتقای نیروی انسانی اجرا شد.

خوشه صنعتی زیلو به انجمن صنفی زیلوبافان واگذار شد

وی ادامه داد: در اواسط سال ۹۸ سازمان جهاد دانشگاهی به واسطه برخی محدودیت ها از اجرای تفاهم نامه مشترک و مشارکت در اجرای پروژه انصراف داد و برگزاری مناقصه برای تعیین عامل توسعه خوشه زیلو در دستور کار قرار گرفت و با تکرار چندباره مناقصه در نهایت در اسفند ۱۳۹۸، اجرای پروژه توسعه خوشه طی قراردادی برای ۳۰ ماه به سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد سپرده شد و از اول شهریور بعد از توسعه یافتگی این خوشه به انجمن صنفی زیلوبافان میبد واگذار شده است.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک های صنعتی یزد به برتری این خوشه اشاره کرد و افزود: از دلایل برتری این خوشه راه اندازی مرکز چله پیچی و تأمین زیلو، برگزاری دومین جشنواره ملی زیلوی برتر، افزودن طراحی به زنجیره ارزش زیلو، جلب همکاری بین المللی برای توسعه برند زیلوی میبد، ایجاد گنجینه منابع و اسناد زیلو، تالیف و تدوین مجموعه کتاب‌های هنر زیلو بافی، مستندسازی زیلوهای تاریخی و توسعه زیلوبافی در میان دانش آموزان اشاره کرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha