۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
قیمت جهانی اونس طلا؛ همچنان صعودی

قیمت جهانی اونس طلا؛ همچنان صعودی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۶۴۹ دلار و ۴۷ سنت رسید.

به‌ گزارش بازار، قیمت طلا که در روز گذشته بیش‌از یک درصد کاهش‌یافته بود، امروز دوشنبه به‌خاطر بالا نرفتن ارزش دلار افزایش یافت. اما احتمال بالا رفتن دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا مانع افزایش بیشتر قیمت آن می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۶۴۹ دلار و ۴۷ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار ثابت مانده و سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا نسبت‌به بالاترین رقم طی ۱۴ سال گذشته که هفته پیش به آن رسیده بود کاهش یافته‌است.

طلا خود را از افت قیمتی که در روز جمعه با آن مواجه شده بود بیرون کشیده، اما خریداران هنوز اطمینان کامل را برای سرمایه‌گذاری ندارند. شاخص دلار و سود خزانه‌داری آمریکا مهم‌ترین محرک‌های طلا هستند و اگر همچنان به روند افزایش خود ادامه دهند، قیمت طلا تا ۱۶۰۰ دلار پایین می‌آید.

تحقیقات دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد حساسیت مصرف‌کنندگان در ماه جاری میلادی در آمریکا بهتر شده، اما به‌خاطر بالا بودن تورم، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا بازهم نرخ بهره را در اجلاس آینده افزایش دهد.

خرده‌فروشی در آمریکا در ماه سپتامبر به‌طرز غیرمنتظره‌ای ثابت مانده‌است.

طلا شدیداً نسبت‌به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، چون هزینه نگهداری آن را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

ذخایر صندوق طلای اسپایدر (SPDR)، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، ۳.۱۸ تن در روز جمعه کاهش یافته که بیشترین خروج روزانه سرمایه از این صندوق از ۲۶ سپتامبر بوده‌است.

همچنین قیمت نقره امروز با ۱.۴۱ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۳۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۹ درصد افزایش ۹۰۸ دلار و ۳۷ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha