۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
۳ هزار و ۸۸۰ خط تلفن ثابت به متقاضیان کردستانی واگذار شد
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

۳ هزار و ۸۸۰ خط تلفن ثابت به متقاضیان کردستانی واگذار شد

سنندج- حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۸۸۰ خط تلفن ثابت در استان دایر و به مشتریان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت تعداد تلفن های مشغول به کار استان را بیش از ۵۲۳ هزار و۲۸۰ شماره اعلام کرد و افزود: تعداد سه هزار و ۸۸۰ مورد آن در سال جاری دایر شده است.

وی با بیان اینکه بیش از۶۰۰ هزار و ۶۰۴ شماره تلفن منصوبه در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر شرایط واگذاری شماره های جدید به متقاضیان سرویس تلفن ثابت در سطح استان فراهم است.

وی با اشاره به اینکه ارائه سرویس تلفن ثابت در روستاها همچون دیگر خدمات مخابراتی در راستای برقراری عدالت اجتماعی و برخورداری یکسان مردم از محصولات مخابراتی در اولویت کارهای منطقه قرار دارد، گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

حکمت یادآورشد: براساس آمارجمعیتی در شهرستان های تابعه، بعد از شهرستان سنندج، شهرستان سقز با ۶۶ هزار و۵۶۷ شماره بیشترین مشترک تلفن ثابت را به خود اختصاص داده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه زیرساخت و امکانات لازم برای واگذاری خطوط جدید تلفن ثابت در استان وجود دارد، افزود: متقاضیانی که درخواست ثبت نام تلفن ثابت دارند می توانند با مراجعه به نزدیک ترین دفترپیشخوان دولت در محل و یا با مراجعه به سامانه مخابرات من به آدرس https://my.tci.ir نسبت به ثبت نام تلفن ثابت اقدام کنند.

حکمت ضمن تشریح مزایای توسعه شبکه فیبرنوری در استان کردستان به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار، بیان داشت: درحال حاضر بستر سیم مسی به دلیل داشتن محدودیت‌های فراوان از جمله فاصله و هزینه بالای اجرا و نگهداری، دیگر گزینه مناسبی برای این روند به نظر نمی‌رسد در نتیجه رویکرد جدید و اولویت شرکت مخابرات ایران استفاده از بستر فیبر نوری است.

وی اعلام کرد: طی چند سال اخیر بیش از پنج هزار و ۵۱ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است که بهره گیری از این زیرساخت، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات وابسته به این بستر را به دنبال داشته است.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha