۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
توسعه شبکه ارتباطات سیار و دیتا در روستاهای کردستان به صورت ویژه دنبال می شود
مدیرمخابرات منطقه کردستان:

توسعه شبکه ارتباطات سیار و دیتا در روستاهای کردستان به صورت ویژه دنبال می شود

سنندج – حکمت، مدیرمخابرات منطقه کردستان از توسعه شبکه ارتباطات سیار و دیتا در مناطق روستایی استان به عنوان یکی از برنامه های اصلی شرکت مخابرات خبر داد.

آزاد حکمت در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به برنامه های مختلف شرکت مخابرات در راستای توسعه شبکه ارتباطی، اظهار کرد: توسعه شبکه ارتباطات سیار و دیتا در مناطق روستایی کردستان یکی از برنامه های اصلی و مهم به شمار می رود.

وی ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای اجرایی کردن این سیاست کاری در استان کردستان، عنوان کرد: اقدامات و پروژه ‌های مختلفی در حوزه‌های تلفن ثابت، شبکه ارتباطات سیار و دیتا در روستاهای استان بر اساس برنامه‌های ابلاغی از سوی شرکت مخابرات ایران تدوین شده است که به ترتیب اولویت نیز محقق خواهند شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به نیاز روزافزون مردم به دیتا و ظرفیت های دیتایی در این استان، گفت: افزایش پهنای باند اینترنت در روستاها از جمله برنامه ها و اولویت های مخابرات منطقه برای ایجاد عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به اجرای یکی از طرح های توسعه ارتباطات سیار و دیتا در یکی از روستاهای شهرستان سنندج در راستای اجرایی کردن این مهم، افزود: در همین راستا ظرفیت پهنای باند اینترنت پرسرعت مخابرات در روستای کرسی از توابع شهرستان سنندج از ۲مگ به ۱۰۰ مگ معادل ۵۰ برابر افزایش یافت.

وی با اشاره به نصب تجهیزات CWDM و انجام اقدامات زیرساختی مورد نیاز در این روستا، اظهار داشت: با اجرای این پروژه، در حال حاضر امکان ارسال همزمان پیام از طریق صوت و دیتا برای مشتریان این روستا با کیفیت بالاتر فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه به منظور پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و مخابراتی مشتریان در روستای کرسی، گفت: امیدواریم که از تامین به موقع اعتبار مورد نیاز بتوانیم در راستای توسعه ارتباطات سیار در دیگر روستاهای استان نیز گام های مهمی برداریم.

کد خبر: ۲۸۱٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha