۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
قیمت طلا به ریزش خود ادامه خواهد داد| اهداف بعدی قیمت در کدام نقاط قرار دارند؟
تحلیل بازار طلا؛

قیمت طلا به ریزش خود ادامه خواهد داد| اهداف بعدی قیمت در کدام نقاط قرار دارند؟

به نظر می رسد طلا همچنان میل به ریزش بیشتر قیمت داشته و روند نزولی این فلز گرانبها همچنان متوقف نشده است.

به گزارش بازار، در شرایطی که تورم مصرف کننده و تولیدکننده به بالاترین سطح در بیش از ۴۰ سال گذشته رسیده، قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ شرایط سختی را پشت سر گذاشته است. قیمت طلا اکنون بیش از ۲۰ درصد از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ سقوط کرده و اکنون به پایین ترین حد خود از ژوئن ۲۰۲۰ به این سو رسیده است. قیمت سایر فلزات گرانبها مانند نقره، پلاتین و پالادیوم نیز اخیراً به شدت کاهش یافته اند.



آیا طلا همچنان ابزاری مناسب در برابر تورم است؟

طلا به چند دلیل یک فلز محبوب محسوب می شود. مهمترین آنها این واقعیت است که همیشه به عنوان یک محافظ خوب در برابر تورم و جلوگیری از افت ارزش دارایی های سرمایه گذاران مطرح بوده است. طرفداران این نظریه، برای اثبات مدعای خود، نگاهی تاریخی به تغییرات قیمت طلا دارند؛ چراکه قیمت این فلز از حدود ۳۰ دلار در دهه ۱۹۷۰ به بیش از ۱۵۰۰ دلار در حال حاضر افزایش یافته است.

با این حال، از آنجایی که تورم در ایالات متحده و سایر کشورها از کنترل خارج شده، این دیدگاه در سال ۲۰۲۲ تا حد زیادی زیر سوال رفته است. داده های منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که تورم ایالات متحده در ماه سپتامبر حتی پس از اینکه فدرال رزرو از تهاجمی ترین سیاست خود در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی رونمایی کرد، در سطح بالایی باقی ماند. همین موضوع چشم انداز آینده قیمت طلا را تا حد زیادی زیر سوال می برد.

پیش بینی قیمت طلا

قیمت طلا به ریزش خود ادامه خواهد داد| اهداف بعدی قیمت در کدام نقاط قرار دارند؟

نمودار روزانه نشان می دهد که طلا یک الگوی سر و شانه را تشکیل داده که یقه آن روی ۱۸۷۷ دلار است. در تحلیل عملکرد قیمت، این الگو معمولا یک علامت نزولی است. در حال حاضر، طلا به کاهش قیمت خود ادامه داده و کمتر از میانگین متحرک قرار دارد. قیمت این فلز گرانبها همچنین به زیر سطح حمایت مهم ۱۶۸۱ دلار حرکت کرده که کمترین سطح قیمت ۹ آگوست سال جاری محسوب می شود.

بنابراین، روند نزولی احتمالا ادامه خواهد داشت و فروشندگان نقطه کلیدی بعدی را روی ۱۶۱۵ دلار هدف قرار می دهند که پایین ترین نقطه در ۲۹ سپتامبر بود. حرکت به بالای نقطه مقاومت در ۱۶۸۱ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha