۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
خرید تضمینی و عرضه بذر مناسب شرط توسعه کشت پنبه در گلستان
یک فعال اقتصادی مطرح کرد؛

خرید تضمینی و عرضه بذر مناسب شرط توسعه کشت پنبه در گلستان

گرگان - حمایت کار، مدیر کارخانه ریسندگی ماهوت شمال گفت: در صورت خرید تضمینی پنبه و عرضه بذر مناسب، کشاورز به کشت پنبه راغب می‌شود.

نسرین حمایت کار در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن بیان این مطلب که پنبه خالص و پاک شده را کیلویی ۹۵ تا ۱۰۵ هزار تومان خرید می‌شود، اظهار کرد: مدت‌زمان کشت و برداشت پنبه نسبت به برنج بیشتر است.

مدیر کارخانه ریسندگی ماهوت شمال ادامه داد: اگر سرمایه اولیه کاشت بذر مورد دلخواه و تضمین خرید به کشاورز داده شود، یقیناً کشاورز به سمت کاشت پنبه می‌رود.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه گلستان پتانسیل کافی برای کشت پنبه دارد؛ اما یک نگاه حمایتی از سوی دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزی همه‌جانبه می‌تواند علاوه بر ممانعت واردات و خروج ارز از کشور، شرایط صادرات این محصول مهم را فراهم آورد.

او با بیان اینکه ظرفیت این کارخانه پنج هزار تن تولید نخ پنبه است، افزود: پنبه موردنیاز این کارخانه حدود هفت هزار تن است که پاک و حلاجی شده از واسطه کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی خریداری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تهیه هفت هزار تن پنبه خالص و حلاجی شده موردنیاز این کارخانه حدود ۲۱ هزار تن پنبه ناخالص نیاز دارد، تصریح کرد: استان گلستان شرایط توسعه و گسترش کشت پنبه را دارد.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha