۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
تهیه «بسته تخصصی و فنی» در زمینه تولید مسکن| ادغام راه و شهرسازی اشتباه بود
نماینده مردم شاهرود در مجلس با بازار مطرح کرد

تهیه «بسته تخصصی و فنی» در زمینه تولید مسکن| ادغام راه و شهرسازی اشتباه بود

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر رئیس جمهور درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی مساعد است.

علی اصغر خانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس گفت: اصل تفکیک در این وزارتخانه اقدام درستی است.

وی بیان کرد: به واقع حوزه مسکن در کشور مغفول واقع شده است.

نماینده مردم شاهرورد در مجلس تاکید کرد: براساس برنامه ریزی ها بنا بود ما امسال ۲ میلیون مسکن بسازیم و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید در تولید مسکن محکم وارد کار شود، بیان کرد: متاسفانه تاکنون اتفاق خاص و خوبی در حوزه مسکن رخ نداده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما بعید می دانیم که بتوانیم این کار – تولید مسکن در کشور - را انجام حتی به تعداد یک میلیون انجام دهیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: از زمانی که وزارت راه و شهرسازی با هم ادغام شدند بخش مسکن در کشور ضربه خورده است.

وی تاکید کرد: از نظر تخصصی و فنی ادغام این دو بخش در قالب وزارت راه و شهرسازی کار اشتباهی بوده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما به دنبال آماده سازی بستر مناسب برای تفکیک این دو بخش هستیم . همچنین به دنبال این هستیم تا با مشارکت دولت یک بسته تخصصی و فنی در راستای تولید مسکن تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا به حوزه مسکن اعتبارات ویژه ای ارائه می شود، تاکید کرد: در بسیاری از کشورها دولت ها به بخش مسکن به صورت مستقیم ورود پیدا می کنند تا بخش مسکن به نقطه خوبی برسد.

این نماینده مجلس بیان کرد: به دنبال این هستیم تا مباحث خودمان در راستای تفکیک وزارت راه و شهرسازی را به دولت نزدیک کنیم. البته صحن علنی مجلس هم آمادگی دارد تا به این طرح رای مثبت بدهد.

این نماینده مجلس درباره موافقت رئیس جمهور در زمینه تفکیک وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: رئیس جمهور در ابتدای تشکیل دولت از نمایندگان برای این تفکیک یک سال زمان خواست، بنابراین نظر رئیس جمهور در این زمینه مساعد است و دولت هم در این راستا مشکلی نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha