۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
تردد شناورهای ایرانی از ولگارود، دستاوردی بزرگ برای حمل‌ونقل دریایی کشور
نایب رییس انجمن کشتیرانی عنوان کرد

تردد شناورهای ایرانی از ولگارود، دستاوردی بزرگ برای حمل‌ونقل دریایی کشور

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: تردد شناورهای تحت پرچم کشور در ولگارود، دستاوردی بزرگ برای حمل‌ونقل دریایی است.

به گزارش بازار، محمد نیک‌پی گفت: در صورتی که شناورهای  ایرانی بتوانند در ولگارود تردد داشته باشند اتفاق خوشایندی برای حمل‌ونقل دریایی کشور رقم خواهد خورد، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایط مطلوب به کار گیریم.

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: توسعه تبادلات تجاری ایران و روسیه از طریق حمل‌ونقل دریایی به ویژه از مسیر دریای خزر و ولگارود و فعالیت شناورهای رو ـ رو در بنادر شمالی ایران،  باعث کاهش قیمت‌نهایی و مدت زمان حمل کالا به اروپا می شود.

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: به دلیل شرایط اقلیمی و سرمای روسیه، امکان تردد همیشگی در سال برای شناورها و کامیون‌ها وجود ندارد و  باید تعداد شناورهای تحت پرچم متردد خود به ولگا رود را افزایش دهیم و سهم بازار کشور را در اروپا بیشتر کنیم.

نیک‌پی گفت: تردد از مسیر ولگا رود قیمت تمام شده کالا و مدت زمان حمل آن را به اروپا کاهش می‌دهد و به طور حتم این مسیر برای جابجایی کالا از مسیر جنوبی کشور، کانال سوئز و خلیج فارس دارای مزیت بیشتری است.

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران همچنین در مورد راه‌اندازی و فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور با توجه به اعلام آمادگی دولت روسیه در تامین شناور، گفت: فعالیت شناورهای رو-رو در دریای خزر برای ایران امری حیاتی است و دسترسی آسان‌تری برای کامیون‌ها ایجاد می‌کند.

نیک پی با تاکید بر اینکه فعالیت شناورهای رو-رو موجب می‌شود کالا و محصولات با هزینه کمتری وارد خاک روسیه و اروپا شوند، افزود: راه‌اندازی خطوط شناورهای رو-رو موجب کاهش هزینه و زمان می‌شود.

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت:در حال حاضر کنترل بیش از ۹۰ درصد شناورهای رو-رو در دریای خزر متعلق به روسیه است و اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که شناورهای رو ـ رو در مسیر بنادر شمالی فعال باشند، دستاوردی بزرگ برای کشور خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha