۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
۴۶ درصد صنعت مازندران مربوط به صنایع غذایی است
در گفتگو با بازار؛

۴۶ درصد صنعت مازندران مربوط به صنایع غذایی است

ساری- باقری، رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با بیان اینکه ۴۶ درصد صنعت استان غذایی است، گفت: مازندران قطب غذایی کشور به شمار می رود.

سعید باقری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که درآمد خانوار در تهیه سبد غذایی نقش موثری دارد، گفت: با توجه به آن باید سرانه سبد خانوار را به گونه ای انتخاب کنیم تا دسترسی به غذای سالم و مقوی داشته باشد.

وی افزود: طبق اعلام سازمان فائو برای تامین غذای ۹ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ باید دو برابر کنونی مواد غذایی داشته باشیم و با توجه به محدودیت اراضی، کمبود آب و افت سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی برای تحقق آن باید تلاش بیشتری کرد.

وی با عنوان این که جامعه سالم زمانی شکل می گیرد که افراد جامعه الگوی تغذیه سالم را در پیش گیرند، افزود: همه افراد جامعه باید بتوانند به غذای سالم دسترسی داشته باشند.

باقری گفت: انجمن غذایی و دارویی مازندران با بیش از ۲۰ سال فعالیت، اعضای آن کارخانه های تولید مواد غذایی هستند و این اعضا در ۹ رسته در حال فعالیت هستند.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران ادامه داد: ۴۶ درصد سهم صنعت مازندران به غذا اختصاص دارد و در منطقه کارخانه هایی با برندهای معتبر در استان فعالیت می کنند و مازندران را به قطب صنعت غذای کشور و منطقه تبدیل کرده است.

وی گفت: انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران سالانه در روز جهانی غذا با برپایی همایش از تولیدکنندگان کیفی غذا تقدیر می کند.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha