۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
انبارداری هوشمند به دنبال کاهش تلفات مرکبات است
در گفتگو با بازار؛

انبارداری هوشمند به دنبال کاهش تلفات مرکبات است

ساری- انتظاری، فعال در صنعت سورتینگ مرکبات در مازندران گفت: انبارداری هوشمند سبب کاهش تلفات میوه مرکبات و ارتقای قابلیت آن برای صادرات می شود.

محمد انتظاری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که باغداران خرد از انبارهای معمولی و سنتی استفاده می کنند، آن را سبب تلفات بالای میوه ذکر کرد و گفت: باغداران عمده برای ذخیره سازی میوه و مرکبات از سردخانه استفاده می کنند.

وی افزود: انبارداری در سردخانه هزینه بالایی دارد ضمن آن که ظرفیت سردخانه ای محصولات در کشور پایین است، بنابراین باید از سیستم ارزان قیمت استفاده کنیم تا باغدار برای بهره گیری از آن راغب شود.

وی با اشاره به اجرای ایده انبار هوشمند اظهار داشت: محصولات مرکبات آب بر بوده و از سوی دیگر با کم آبی روبرو هستیم و اگر بتوانیم تلفات را پس از برداشت کم کنیم به حفظ منابع آبی کمک کرده ایم.

انتظاری با اظهار این که انبارهای هوشمند در واقع سیستم کنترلی میوه قبل از انبارشدن است، افزود: میوه قبل از انبار شدن نیازمند ضدعفونی اولیه دارد و در این شرکت سعی کردیم با تولید مواد ضدعفونی مرکبات سعی کردیم در انبارداری مرکبات و کاهش تلفات کمک کند.

رئیس هیئت مدیره فناور میوه خواستار حمایت دستگاه های مسئول از اجرای طرح شد و گفت: لازم است به باغداران و انبارداران سنتی معرفی شویم زیرا وقتی میوه در انبار هوشمند نگهداری می شود قابلیت آن برای صادرات بیشتر می شود.

وی با اظهار اینکه به صورت غیرمستقیم افراد زیادی در این مجموعه مشغول به کار هستند، حمایت مسئولان از این طرح دانش پایه را ضروری دانست.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha