۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
 ضرورت توسعه روابط اقتصادی در بین کشورهای اسلامی
کارشناس اقتصاد سیاسی مطرح کرد

ضرورت توسعه روابط اقتصادی در بین کشورهای اسلامی

کنعانی مقدم، کارشناس اقتصاد سیاسی بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و همینطور اتحاد و انسجام همه جانبه در بین کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش بازار، «حسین کنعانی مقدم» افزود: نظام بین الملل سال هاست در مسائل اقتصادی به این نتیجه رسیده که رقابت کردن در مسائل اقتصادی چندان مطلوب نیست بلکه همکاری، وحدت و شکل گیری اتحادیه های مختلف اقتصادی، اجلاس های اقتصادی یا پیمان های اقتصادی مشترک راهگشاست.

وی اظهارداشت: دین مبین اسلام در بحث الگوهای اقتصادی مثل بازار مشترک، پول واحد، برداشتن مرزهای اقتصادی، شکل گیری تجارت و اقتصاد اسلامی و غیره بسیار تاکید دارد.

این کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر همین مبنا در خیلی از کنوانسیون ها، پیمان ها، بازارها و اتحادیه های مشترک مثل شانگهای، سیکا، اکو، اوراسیا و بسیاری موارد دیگر حضور جدی داشته و در این مسیربا صلابت گام برمی دارد.

وی در ادامه افزود: حال سئوال اینجاست که جهان اسلام ضمن در اختیار داشتن قدرت انرژی و همینطور بازار بزرگ ۱,۵ میلیاردی نفری چرا نباید الگوی همکاری مشترک و وحدت را در مسائل اقتصادی سرلوحه کارهای خود قرار دهند!؟

کنعانی مقدم بیان داشت: ظرفیت بالای تجاری و اقتصادی در جهان اسلام وجود دارد از اینرو ضرورت ایجاب می کند این ظرفیت احیا و از حالت بالقوه و بالفعل در آید.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی به جای وابستگی اقتصادی به دیگران باید با هم متحد و از منابع و توان داخلی خود استفاده کنند.

این کارشناس اقتصاد سیاسی یادآورشد: تمامی کشورهای اسلامی باید بتوانند مزیت های اقتصادی و تجاری خود را به نحو احسن شناسایی و این مزیت ها را تقویت کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha