۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
برای جلوگیری از قطعی آب در پاییز، باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم
مدیرعامل آبفای تهران:

برای جلوگیری از قطعی آب در پاییز، باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم

مدیرعامل آبفای تهران گفت: تاکنون در تولید و عرضه آب آشامیدنی به مردم مشکلی نداشتیم لذا از شهروندان خواهش می‌کنیم برای ادامه این روند و پشت سر گذاشتن سومین پاییز خشک در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال سومین پاییز خشک را تجربه می‌کنیم و درجه حرارت نسبت به سال قبل ۲ تا ۳ درجه افزایش پیدا کرده است.

ورودی سدها امسال به شدت کاهش پیدا کرده است
وی با بیان اینکه ورودی سدها به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: معمولا در این موقع از سال حجم مخازن سد تهران حدود ۷۸۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب بود که امسال تا کنون به ۳۶۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

آب مشترکینی که دوبرابر الگوی مصرف آب استفاده می‌کنند به صورت موقت قطع می‌شود
بختیاری با اشاره به اینکه پاییز کم بارشی خواهیم داشت، اظهار داشت: با مشترکینی که دوبرابر الگوی مصرف آب استفاده می‌کنند برخورد قانونی می‌کنیم و آب آنها را به صورت موقت قطع می‌کنیم، علاوه بر این با کنترل فشار آب در مناطق مختلف تهران سعی می‌کنیم این پاییز سخت را پشت سر بگذاریم.

اگر مردم تهران تنها ۱۰ درصد مصرف آب را کاهش بدهند بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود
مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: تابستان گذشته علی رغم تمام کمبودها، در تهران حتی یک ساعت قطعی آب نداشتیم. اگر مردم تهران تنها حدود ۱۰ درصد مصرف آب را کاهش بدهند بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود. مصرف آب در تهران بالا است و روزانه ۳ میلیون ۳۰۰ هزار متر مکعب آب شرب در تهران مصرف می‌شود.

ظرفیت سدهای تهران، محدود است
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت سدهای تهران محدود است، گفت: ما امسال دومین سال خشک و سومین پاییز خشک را سپری می‌کنیم و تا کنون با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده است در تولید و عرضه آب آشامیدنی به مردم هیچ مشکلی نداشتیم لذا از شهروندان خواهش می‌کنیم برای ادامه این روند و پشت سر گذاشتن روزهای سخت در مصرف آب صرفه جویی کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha