۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
قیمت ۸۵ هزار تومانی مرغ شایعه است
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی:

قیمت ۸۵ هزار تومانی مرغ شایعه است

یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت مصوب مرغ را ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان و تصریح کرد: قیمتی که در سطح شهر مرغ به فروش می‌رسد همین مقدار است و قیمت مرغ افزایش نداشته است.

به گزارش بازار، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت مصوب مرغ را ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان و تصریح کرد: قیمتی که در سطح شهر مرغ به فروش می‌رسد همین مقدار است و قیمت مرغ افزایش نداشته است. اینکه گفته می‌شود قیمت مرغ به ۸۵ هزار تومان رسیده است درست نیست و از شنیدن آن متعجب شدم.

وی افزود: عرضه مرغ با قیمت مصوب نه‌تنها در میادین بلکه در واحدهای صنفی هم صورت می‌گیرد و حتی در بعضی مناطق که عرضه مرغ به‌صورت کلی‌تر انجام می‌شود، مرغ با قیمت ۵۹ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تأیید این موضوع که قیمت مرغ نسبت به سال گذشته در زمان مشابه دوبرابر افزایش داشته است، اظهار کرد: مرغ در چنین ایامی در سال گذشته ۳۱ هزار تومان بود که اردیبهشت‌ماه امسال با قیمت جدید ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب شد.

وی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ نسبت به سال گذشته عنوان کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و حذف ارز ترجیحی از تولید باعث افزایش قیمت مرغ شد. البته با قیمت فعلی هم تولیدکنندگان ضرر می‌کنند و نسبت به این قیمت معترض هستند. بیش از همه، کشتارگاه‌ها متضرر می‌شوند؛ زیرا باید نرخ مصوب را رعایت کنند؛ اما مرغداران نرخ مصوب را رعایت نمی‌کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha