۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
ضرورت کاهش ۲۵ درصدی مصارف برای جلوگیری از قطعی‌های آب

ضرورت کاهش ۲۵ درصدی مصارف برای جلوگیری از قطعی‌های آب

معاون درآمد و امور مشترکان شرکت و آب و فاضلاب منطقه یک تهران گفت: درخواست ما از مشترکان، کاهش حداقل ۲۵ درصدی مصارف است تا بتوانیم از پاییز و زمستان امسال، بدون قطعی آب عبور کنیم.

به گزارش بازار، غلامرضا محتسبی گفت: با توجه به تداوم خشکسالی‌هایی که در دو سال گذشته داشتیم و ناپایداری‌هایی که در تامین آب داریم، همچنین با توجه به این که پیش بینی می‌شود پاییز خشک و کم بارشی خواهیم داشت، از ابتدای امسال برای مشترکان پرمصرف و افرادی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، پس از ارسال سه تا چهار مرحله اخطار، مجبوربه ایجاد محدودیت می‌شویم.

وی افزود: اخطارها از طریق قبوض، پیامک و نامه‌های فیزیکی به این دسته از مشترکان ارسال می‌شود که الگوی مصرف را رعایت کنند؛ الگوی مصرف در رابطه با هر یک از خانوارهای تهرانی، ۱۴ مترمکعب است و اگر طبق بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه، به این اخطارها توجهی نشود، محدودیت قطع آب را برای آن‌ها اعمال می‌کنیم.

محتسبی ادامه داد: این محدودیت از ساعات ۹ یا ۱۰ آغاز و تا ساعات ۳ یا ۴ بعد از ظهر ادامه می‌یابد که پس از قطع، مجددا به مشترکان اطلاع رسانی شده و اخطارهای لازم را می‌دهیم.

وی همچنین در خصوص الگوی مصرف توضیح داد: این الگو بر اساس واحد تعریف شده نه بر اساس مبلغ؛ واحدهایی که تا ۱۴ مترمکعب مصرف می‌کنند، امسال دچار افزایش آب بها نشده اند. در منطقه یک تهران، در هر دوره یک ماهه که قبض صادر می‌شود، اگر یک واحد به این الگوی ۱۴ مترمکعبی پایند باشد، نهایتا ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان می‌پردازد که بابت هزینه تامین آب و جمع آوری فاضلاب است.

این مقام مسئول تاکید کرد: درخواست ما از مشترکان، کاهش حداقل ۲۵ درصدی مصارف است تا بتوانیم از پاییز و زمستان امسال، بدون قطعی آب عبور کنیم.

طبق اعلام آبفای استان تهران، علاوه بر مشترکان خانگی، مشترکان غیرخانگی نیز که به قرارداد تامین آب خود با این شرکت پایبند نباشند، با قطعی آب مواجه خواهند شد.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha