۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
تولید ۵ درصد بلبرینگ مورد نیاز کشور در تبریز/ کارخانه‌ای که فعل خواستن را صرف کرد
تلاش برای تحقق جهش تولید؛

تولید ۵ درصد بلبرینگ مورد نیاز کشور در تبریز/ کارخانه‌ای که فعل خواستن را صرف کرد

تبریز- شرکت «بلبرینگ سازی» تبریز بعداز فعال شدن دوباره بعداز ورشکستگی که در ماه‌های گذشته داشت، این روزها آماده تحقق جهش تولید بوده و می‌تواند پنج درصد بلبرینگ مورد نیاز کشور را تولید کند.

خبرگزاری بازار- بعداز واگذاری کارخانه بلبرینگ سازی تبریز به بخش خصوصی این روزها شاهد رونق مجدد این واحد صنعتی قدیمی شهر تبریز هستیم که نیروهای انسانی و مدیران این شرکت تلاش می‌کنند تا جهش تولید را در سال ۹۹ عملی کنند.

این کارخانه که تا ورطه ورشکستگی پیش رفته بود، با تلاش دادگستری آذربایجان شرقی، مجدد احیا شد و به عرصه کار و تولید بازگشته است.

این کارخانه به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید بلبرینگ شمال غرب کشور به شمار می‌رود که از چند سال پیش دچار رکود و تعطیل شده بود اما در سال جهش تولید با تمامی خطوط دوباره فعال شده است.

کارخانه بلبرینگ سازی پس از بلاتکلیفی کارگرانش، این روزها دوباره سروسامان گرفته است و علاوه بر اینکه تعدیل نیرو نکرده بلکه ۵۰ نفر نیروی انسانی جدید نیز به خدمت گرفته است.

۱۰۵ واحد صنعتی راکد در آذربایجان‌شرقی به مدار تولید بازگشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در خصوص حل شدن مشکلات شرکت بلبرینگ سازی تبریز با اشاره فعالیت سه هزار و ٨٠٠ واحد تولیدی صنعتی و رتبه چهارم کشوری استان از این نظر، گفت: در سال گذشته و در راستای رفع موانع تولید و با اقدامات صورت گرفته، ۱۰۵ واحد راکد صنعتی در استان فعالیت خود را دوباره آغاز کرده و به مدار تولید بازگشتند.

حبیب امین زاده اظهار داشت: همچنین در سال گذشته مشکلات یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در زمینه‌های تسهیلات بانکی، بدهی‌های قبلی و تقسیط رفع شد و به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی و رسیدن به رقم چهار میلیارد دلار، از مهمترین برنامه‌های سال جاری است که امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت‌های عملی از واحدها این امر تحقق یابد.

شرکت بلبرینگ‌سازی می‌تواند شعار «جهش تولید» را محقق کند

استاندار آذربایجان شرقی نیز بر نقش شرکت بلبرینگ سازی تبریز در تحقق شعار جهش تولید تأکید کرد و خواستار تسریع در تعیین‌تکلیف مالکیت آن شد.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به فعالیت‌های کارخانه بلبرینگ‌سازی در ماه‌های اخیر، رفع مشکلات این کارخانه را یکی از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: بسیاری از مشکلات این شرکت با ورود دستگاه قضائی و تغییر مدیریت رفع شده است.

وی ادامه داد: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، این کارخانه مانند بسیاری از واحدهای دیگر استان، بهتر از گذشته فعالیت می‌کند و به‌رغم شرایط خاص و فشارهای اقتصادی، نه تنها تعدیل نیرو نداشته، بلکه ۵۰ نفر نیروی جدید نیز به این مجموعه جذب شده است.

این کارخانه مانند بسیاری از واحدهای دیگر استان، بهتر از گذشته فعالیت می‌کند

پورمحمدی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان، حمایت از این واحد تولیدی و صنعتی را یکی از اولویت‌های خود می‌داند و آماده حمایت از آن برای افزایش تولید و توسعه اشتغال است.

ضرورت توجه به موضوع اهلیت در واگذاری صنایع به بخش خصوصی

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به برنامه‌های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت در نظر گرفته شده است که اولین شرط برخورداری از این تسهیلات، پرهیز از تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی و صنعتی است.

پورمحمدی ادامه داد: سهم استان از محل این تسهیلات مشخص نشده، ولی با توجه به سابقه صنعتی استان، امیدواریم تسهیلات بیشتری در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی استان قرار گیرد.

وی بر ضرورت توجه به موضوع اهلیت در واگذاری صنایع به بخش خصوصی، اظهار داشت: نهادهای مسئول باید مانع هرگونه سوءاستفاده افراد فاقد اهلیت شوند و مختلفان را به دست قانون بسپارند.

کد خبر: ۱۸٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha