۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
حدود ۷۰ هزار کارگر گلستانی در صف نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند
دیبر اجرایی خانه کارگر گلستان:

حدود ۷۰ هزار کارگر گلستانی در صف نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند

گرگان-طالبا، دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت: هم اکنون حدود ۷۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در صف نوبت برای دریافت بیمه تامین اجتماعی هستند.

غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۷۰ هزار کارگر گلستانی مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند که این عدد در کل کشور حدود ۱۲ میلیون نفر است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۵۰ درصد کارگران از بیمه تامین اجتماعی برخورداند که البته دولت نیز برای برخورداری بهتر از درمان کارگران باید برنامه ریزی های بیشتری انجام دهد.

طالبا با بیان اینکه هر ساله نرخ تعرفه های پزشکی تغییر می کند، ادامه داد: متاسفانه تغییر یکباره نرخ تعرفه های پزشکی بر ضرر کارگران است و اگر دولت در این حوزه ورود نکند قطعا کارگران و خانواده های آنان در حوزه درمان با مشکلات جدی مواجه می شوند.

وی اضافه کرد:بر طبق قانون اساسی درمان وظیفه دولت است و بر همین اساس صندوق تامین اجتماعی برای کارگران ایجاد شد تا با کسر ۹ درصد از حقوق آنها مشمول بیمه تامین اجتماعی شوند اما به دلیل اینکه خدمات در بیمارستان ها و مطب های شخصی از طریق بیمه تامین اجتماعی رایگان نیست با مشکلات جدی در این حوزه روبرو هستند.

دیبر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت: به دلیل اینکه نیروی متخصص در بیمارستان های تامین اجتماعی وجود ندارد کارگران مجبورند به سمت بیمارستان های خصوصی بروند، چنانچه سازمان تامین اجتماعی بتواند در خصوص درمان کارگران با مراکز خصوصی قراردادی را منعقد کند، کارگران می توانند از خدمات رایگان در این مراکز برخوردار شوند.

وی افزود: متاسفانه درمان بار مضاعفی را بر روی دوش کارگران و بازنشستگان در کشور گذاشته است.

کد خبر: ۱۸۱٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha