۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
هزینه بسته بندی و سورت هر کیلو مرکبات ۶ هزار تومان است
در گفتگو با بازار؛

هزینه بسته بندی و سورت هر کیلو مرکبات ۶ هزار تومان است

ساری- شعبانی، صادرکننده و سورینگ دار مازندرانی خواستار عرضه مستقیم میوه و مرکبات مازندران در استان‌های دیگر شد و هزینه بسته بندی هر کیلوگم میوه در سورتینگ‌ها را پنج تا شش هزار تومان اعلام کرد.

محمد شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که در سال قبل حدود ۲۰۰ هزار تن از مرکبات استان صادر شده است، گفت: امیدواریم رقم صادرات در سال جاری به ۴۰۰ هزار تن و دو برابر سال قبل افزایش یابد.

وی با عنوان این که فروش مرکبات در بازار مصرف بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان است، افزود: نیمی از این هزینه مربوط به خرید مرکبات شامل خرید و حمل ونقل غیره است.

وی با بیان این که میوه های استاندارد و کیوی برای صادرات ارسال می شود، گفت: مابقی محصولات سورت و به بازار داخلی مصرف می شود.

شعبانی یادآور شد: هزینه هایی نظیر مستهلک شدن دستگاه ها و سود بالای بانک سبب کاهش سود سورتینگ داران شده است از این رو تشکیل میز تخصصی برای ارسال میوه ها به استان های مختلف کشور راه اندازی شود.

این صادرکننده مازندران تصریح کرد: استان های مختلف میوه ها را با قیمت گزاف خریداری می کنند و لازم است با راه اندازی میز تخصصی، میوه های استان را به این مناطق ارسال کرد.

وی گفت: میوه مرکبات در سوریینگ ها ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته ولی در مغازه ها و بازار تا ۴۰ هزار تومان عرضه می شود و این درحالی که هزینه بسته بندی هر کیلوگرم میوه پنج تا شش هزار تومان است.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha