۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷
افزایش تولید نفت و گاز ایران در پی همکاری با روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

افزایش تولید نفت و گاز ایران در پی همکاری با روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: خوشبختانه همکاری خوبی میان ایران با روسیه برقرار شده است و به‌یقین این همکاری افزایش تولید نفت و گاز در کشور، کمک به توسعه میدان‌های نفتی و گازی در ایران را به دنبال دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین دارندگان منابع گازی جهان، در حالی در چند روز گذشته در دومین همایش اقتصادی خزر در مسکو گرد هم آمدند که زمستان سخت اروپا در راه است و بحران جنگ اوکراین، در این سختی بسیار اثرگذار؛ از این‌رو مذاکره‌کنندگان ایرانی در این همایش طی گفت‌وگو و سخنرانی‌های مختلف تلاش کردند بیشترین همکاری را در حوزه انرژی میان کشورها ایجاد کنند.

به همین دلیل احمد مرادی درباره ارزیابی خود از همکاری ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز و فعال شدن دیپلماسی انرژی ایران با کشوره‌های حوزه دریای خزر، گفت: خوشبختانه همکاری خوبی میان ایران با کشور روسیه برقرار شده است و به یقین این همکاری افزایش تولید نفت و گاز در کشور، کمک به توسعه میدان‌های نفتی و گازی در ایران را به دنبال دارد چراکه روسیه شریک راهبردی ایران در بخش‌های مختلف انرژی است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از دانش فنی روس‌ها برای تکمیل زنجیره تولید و ارزش‌افزوده در حوزه نفت و گاز در کشور استفاده کنیم، ادامه داد: همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و فعال شدن دیپلماسی انرژی با آن‌ها منجر به توسعه و رونق تجارت در ایران می‌شود که وزارت نفت فعلی نیز در این حوزه ورود قابل تاملی داشته است.

وی رونق دیپلماسی اقتصادی از طریق وزارت امور خارجه را ضروری دانست و گفت: ایران و روسیه هر دو ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی دارند؛ و به گفته وزیر نفت در این مدت قراردادهای خوبی در بحث توسعه میدان‌ها و در حوزه احداث خطوط صادراتی گاز و واحدهای ال‌ان‌جی امضا شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم در تلاش است مسیر ارتباطات خارجی از غرب به سمت کشورهای همسایه و منطقه تغییر دهد و دیپلماسی متوازن، "منطقه‌گرایی" و "توسعه دیپلماسی اقتصادی" به‌عنوان سه اصل برنامه‌ریزی‌ دولت در نظر گرفته شود تا در سایه آن بتوان حراستی حداکثری از منافع ملی انجام شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha