۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
فرار از سونامی کمبود مسکن با شعار فراهم نمی شود
دبیر کانون سراسری انبوه سازان:

فرار از سونامی کمبود مسکن با شعار فراهم نمی شود

گرگان- پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به کمبود حدود پنج میلیون واحد مسکن در کشور گفت: فرار از سونامی کمبود مسکن با شعار فراهم نمی شود.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در خوشبینانه ترین حالت حدود پنج میلیون واحد کمبود مسکن در کشور داریم که برای رهایی از این سونامی کمبود مسکن باید از مباحث پروپاگاندایی و شعاری فاصله بگیریم.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: در شرایط امروزی و در بهرتین حالت بخش خصوصی مشغول ساخت 300 هزار واحد مسکونی در کشوراست؛ وقتی این عدد و رقم نسبت به یک دهه گذشته قیاس می شود بیانگر کاهش شدید سرمایه گذاری در بخش مسکن و به زبان ساده تر فرار سرمایه ها از صنعت ساختمان است.

وی افزود: تجربه سال های اخیر بیانگر آن است که همه دولت ها از جناح ها و احزاب مختلف، شعار مسکن را به عنوان یکی از اصلی ترین شعارهای خود مطرح کرده اما هنگام عمل هیچ تدبیر و رویکرد عملی خاصی دیده نمی شود.

پور حاجت بیان کرد: با وجود آنکه بارها شعار برون سپاری و توجه به بخش خصوصی و تخصصی مطرح می شود اما هرگز این موضوع محقق نمی شود و دولت ها به دلایل زیادی علاقه مند به تصدی گری در بخش مسکن هستند که این یک آفت و چالش بزرگ است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: با شرایط فعلی و با شیوه رفتاری دستگاه های خدمات رسان با تولید کنندگان مسکن، رفتارهای غیرمنطقی شهرداری ها و رویه های نادرست در بخش مالیات نمی توان امید چندانی به توفیق قانون جهش تولید مسکن داشت.

وی تأکید کرد: برای دست یابی به وعده دولت باید یک عزم و برنامه جدی در حوزه رفع دغدغه های انبوه سازان و تولید کنندگان مسکن ترسیم و اجرا شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کسری امیری راد IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      افسوس که حرف متخصصین شنیده نمیشود و شعار به جای کار کارشناسی نشسته