۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
موانع صادرات اقتصاد دامداران را بحرانی کرده است
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان خبرداد؛

موانع صادرات اقتصاد دامداران را بحرانی کرده است

گرگان- یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه گرانی قیمت گوشت قرمز باعث کاهش مصرف مردم شده، گفت: در این شرایط موانع صادرات دام هم شرایط دامداران را بحرانی تر کرده است.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی باعث افزایش قیمت در برخی کالاهای اساسی مخصوصا گوشت و لبنیات شد که این روند منجر به کاهش مصرف در کشور شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه موضوعات متعددی باعث بحرانی شدن وضعیت دامداران شده، خاطرنشان کرد: به جز افزایش قیمت گوشت و فرآورده های لبنی، دامداران برای صادرات نیز با مشکل مواجه هستند.

او با بیان این نکته که بازار جهانی تابع شرایط بازار داخلی کشور ما نیست، افزود: زمانی ما می توانیم صادرات داشته باشیم که محصول ما از کیفیت و قیمت تمام شده مناسبی برخوردار باشد.

یوسفی ادامه داد: دولت با توجه به شرایط به وجود آمده نباید بر مبنای سیاست های گذشته در این حوزه برنامه ریزی کند و باید به دنبال راهکار و تصمیمات جدید باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه بازار شرایط خوبی ندارد دولت می تواند یک سری از محصولات را از برگشت ارز معاف کند.

یوسفی با تاکید بر اینکه عوارض صادرات دام زنده یک مانع است، افزود: این محدودیت ها و سیاست های دستوری دولت، سبب شده که اگر چه صادرات آزاد است اما دامدار نتواند صادراتی داشته باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: دولت برای رفع مشکلات صنعت دامداری باید قوانین عرضه و تقاضا را به رسمیت بشناسد، شرایط بازار صادراتی را ایجاد کند و همچنین در پرداخت یارانه ها به صورت نقدی تجدید نظر داشته باشد.

وی تصریح کرد: یارانه برای یک سری کالاهای اساسی پرداخت شده اما در حال حاضر خانواده ها با توجه به مشکلاتی که دارند یارانه های دریافتی را در حوزه های دیگر هزینه می کند و بازار داخلی با چالش مواجه شده است.

یوسفی در خاتمه تاکید کرد: پرداخت نقدی یارانه به تولیدات داخلی مخصوصا حوزه دام لطمه زده که امیدواریم در این حوزه سیاست هایی اعمال شود تا تولید کنندگان با چالش کمتری مواجه شوند.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha