۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
 صعود موقت قیمت جهانی طلا

صعود موقت قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۶۶۸ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به‌گزارش بازار، قیمت طلا که پس‌از انتشار گزارش مربوط به تورم آمریکا و احتمال سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی این کشور کاهش‌ یافته بود، دوباره روند افزایشی در پیش گرفت.

کاهش ارزش دلار و بالا رفتن ارزش پوند در بحبوحه گزارش مقامات دولتی انگلیس مبنی‌بر اصلاح قانون مالیات باعث افزایش قیمت طلا شد. با توجه به این‌که قیمت طلا براساس دلار سنجیده می‌شود پایین آمدن ارزش دلار باعث افزایش قیمت طلا شده‌ است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۶۶۸ دلار و ۱۸ سنت رسید.

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور به غیر از مواد غذایی و انرژی ۶.۶ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشته که بالاترین رقم از ۱۹۸۲ را نشان می‌دهد. تورم در آمریکا ۰.۴ درصد نسبت‌ به ماه قبل و ۸.۲ درصد نسبت‌ به سال گذشته افزایش داشته‌ است.

سیاست‌های فدرال‌رزرو آمریکا بازار اوراق‌ قرضه و ارز را در سراسر دنیا در سال جاری میلادی مختل کرده و درعین‌حال نتوانسته بازار کار این کشور را آرام کرده و تورم را مهار کند. این سیاست‌ها بر قیمت طلا هم تاثیر گذاشته و آن را ۲۰ درصد نسبت به اوج ماه مارس پایین آورده‌ است. حالا به‌ نظر می‌رسد بانک مرکزی آمریکا قصد دارد نرخ بهره را بازهم افزایش دهد که می‌تواند قیمت طلا را پایین‌تر بیاورد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۹۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۶ درصد افزایش ۹۰۶ دلار و ۴۶ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha