۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰
لزوم طراحی و تولید خودروی هیبریدی و برقی در کشور

لزوم طراحی و تولید خودروی هیبریدی و برقی در کشور

­عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای رسیدن به فناوری روز دنیا باید به فناوری طراحی و تولید خودروی برقی و هیبریدی دست پیدا کنیم.

به گزارش بازار، جواد مرزبان راد افزود: بن سازه (پلتفرم) برخی خودروهایی که مربوط به ۳۰ سال گذشته است‌, باید تغییر کند، زیرا نیاز به طراحی جدید دارد.

وی با بیان اینکه برای طراحی بن سازه جدید نیاز است هم از تجربه دانشگاه‌ها بهره برد و هم اینکه باید از تجربیات گذشته خودروسازان استفاده کرد، گفت: خودروسازان در ۳۰ سال گذشته، ‌ تجربیات مختلفی در زمینه طراحی خودرو و فیس لیفت (تغییرات ظاهری) داشته اند. اکنون برای طراحی یک خودرو جدید که قرار است با فناوری روز و شرایط امروزی تولید شود، باید از تجربیات گذشته هم بهره برد تا سرعت انجام کار بیشتر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در چند سال گذشته طرح‌های مختلفی از بن سازه خودرو طراحی شد و برخی از آن‌ها به مرحله تولید انبوه هم رسید.

وی با اشاره به اینکه با طراحی و تولید خودروهای جدید می‌توان هم به قطعه سازان در رونق تولید کمک کرد و هم خودروها با مصرف سوخت بالا تولید نمی‌شود افزود: با طراحی و تولید انبوه خودروهای جدید، دیگر قطعات قدیمی تولید نمی‌شود و قطعات جدید جایگزین قطعات قدیمی می‌شود.

مرزبان راد با بیان اینکه باید خودروهای هیبریدی و خودروهای برقی بخشی از سبد محصولات خودروسازان داخلی باشد, گفت: واقعیت این است، با وجود مشکلاتی از جمله قیمت بالای باتری این خودروها، بعید به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت، چشم انداز تولید و عرضه وسیعی از این خودروها را داشته باشیم. ضمن اینکه نمی‌توان گفت تولید خودروهای برقی به صرفه نیست و نباید به سراغ آن‌ها رفت و اگر بخواهیم در ۱۰ سال آینده آن‌ها را تولید کنیم دیر است، زیرا این فناوری اکنون در خودروسازی‌های جهان وجود دارد و رسیدن به آن در کشور زمان بر است، بنابراین قطعا باید بخشی از سبد تولید خودرو، برقی و هیبریدی باشد و این فناوری در ایران نهادینه شود که با گذشت زمان می‌تواند سهم خود را از بازار بیشتر کند.

وی با اشاره به چگونگی انجام واردات خودرو و اثرگذاری انجام این کار در بازار خودرو، گفت: نکته‌ای که درمورد واردات وجود دارد این است که خدمات پس از فروش آن‌ها چگونه خواهد بود؟ می‌توان خودروی مناسب و با قیمت ارزان وارد کرد، اما اگر این خودرو با کوچکترین مشکل مواجه شود آیا تامین قطعه نیز ارزان خواهد بود؟ به طور مثال اگر لامپ آن بسوزد، قیمت لامپ نباید بالا باشد؛ بنابراین یکی از مولفه‌های مهم در واردات توجه به چگونگی خدمات پس از فروش است.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha