۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
منطقه ویژه اقتصادی سمنان افتتاح شد | گام بلند برای ارتقای سرمایه‌گذاری
بازار گزارش می‌دهد؛

منطقه ویژه اقتصادی سمنان افتتاح شد | گام بلند برای ارتقای سرمایه‌گذاری

سمنان- منطقه ویژه اقتصادی سمنان با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور و استاندار سمنان در یک هزار و ۱۷ هکتار زمین، به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

بازار، گروه استان‌ها: منطقه ویژه اقتصادی سمنان یکی از مهم‌ترین طرح‌های این استان در عرصه اقتصادی و صنعتی، با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین جمعی از سرمایه‌گذاران این منطقه به بهره‌برداری رسید.

برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان اهداف و محورهایی از جمله ارتقای سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار جدید، اشتغال زایی، نزدیکی به تهران و رغبت در سرمایه گذاران پایتخت برای حضور در سمنان و ... در نظر گرفته شده و نزدیکی به کریدور شمال جنوب و شرق و غرب و همچنین راه آهن شمال شرق کشور از مزیت های آن محسوب می شود.

واگذاری اراضی برای سرمایه گذاری

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سمنان دارای یک هزار و۱۷ هکتار مساحت است، گفت: طبق اعلام مسئولان شهرک‌های صنعتی استان ۱۷۸ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی سمنان زمین صنعتی خواهد بود.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه همه یک هزار هکتار اراضی منطقه ویژه اقتصادی سمنان دارای سند تفکیکی هستند تا روند انتقال اسناد و رغبت سرمایه‌گذاران ارتقا یابد، گفت: حمایت‌هایی نیز از سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ هزار مترمربع از اراضی منطقه ویژه اقتصادی سمنان به سرمایه‌گذاران واگذار شده است، افزود: جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی سمنان به واسطه مزیت‌ها و ظرفیت هایی که دارد از جمله قرارگیری در کریدور های اصلی شمال‌شرق کشور و نزدیکی به تهران، می تواند زمینه را برای ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال در استان بیش از گذشته فراهم کند.

منطقه ویژه اقتصادی سمنان افتتاح شد | گام بلند برای ارتقای سرمایه‌گذاری

۳۷ پروژه عمرانی و اقتصادی اجرا شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز درباره این منطقه ویژه اقتصادی و همچنین شرایط اجرای طرح‌های اقتصادی و زیرساخت‌های عمرانی مورد نیاز شرکت‌های سرمایه‌گذاری، گفت: از ابتدا تاکنون ۳۷ پروژه عمرانی و زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان اجرا شده است.

همه یک هزار هکتار اراضی منطقه ویژه اقتصادی سمنان دارای سند تفکیکی هستند

محمد رضا باقری با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی سمنان با هزینه‌کرد حدود ۷۲۴ میلیارد ریال اجرا شد، ابراز کرد: اجرای فنس‌کشی، شبکه آب، ساختمان اداری گمرک، شبکه گاز، تامین راه، ابنیه و تجهیزات باسکول، کانال‌سازی و فیبرنوری، دوربین مدار بسته تحت شبکه، عملیات خاکی و ... از جمله پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این منطقه است.

وی درباره روند واگذاری زمین برای ایجاد کارخانه و واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: شش قرارداد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان منعقد شد و طرح‌های صنعتی در مراحل اسکلت، نصب سالن تولید، دیوارکشی، نصب ماشین آلات و تخصیص زمین است‌.

دانش افزایی نیاز امروز

معاون اقتصادی وزیر کشور نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به الزاماتی که باید در استان رعایت شود تا به توسعه اقتصادی و صنعتی دست یابیم، گفت: سطح دانش‌افزایی و علمی و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، نشان از این دارد که استان در آستانه ورود به یک جهش اقتصادی است.

محسن کوشش تبار با بیان اینکه برنامه های بسیار خوبی برای سفر امروز به استان سمنان تخصیص یافت و اقدامات مطلوبی شکل گرفت، تاکید کرد: استان سمنان در بحث فرصت های سرمایه‌گذاری بسیار غنی است که باید نسبت به احصاء این‌ مهم به صورت ویژه اقدام و هدفگذاری شود.استان سمنان از این به بعد باید فرصت ها، توانمندی و پتانسیل های مطلوب خود را در بحث اقتصادی و سرمایه گذاری در سطح کشور به معرض نمایش بگذارد.

پروژه‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی سمنان با هزینه‌کرد حدود ۷۲۴ میلیارد ریال اجرا شد

وی همچنین خواستار جذب سرمایه‌گذاران بومی استان سمنان که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، شد و افزود: این سرمایه‌گذاران به واسطه عرقی که به سرزمین خود دارند می توانند سرمایه گذاری های خوبی را در عرصه های صنعتی و تولیدی استان داشته باشند.

مزیت‌های تولید صنعتی

معاون اقتصادی استاندار سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، منطقه ویژه اقتصادی سمنان را مزیت خوبی برای تولید صنعتی دانست و گفت: این منطقه در کنار دو منطقه ویژه اقتصادی دیگر در استان یعنی گرمسار و دامغان، فرصت های بسیار خوب سرمایه گذاری را به استان سمنان می بخشند که از این منظر می توان به اشتغال زایی دست یافت.

محمدرضا صادقی با بیان اینکه نزدیکی به تهران یکی از مزیت های ویژه منطقه اقتصادی سمنان است، بیان کرد: رایزنی برای جلب سرمایه‌گذاران و همچنین مشوق‌هایی در این زمینه در سطح استان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر همچنین استاندار سمنان پیشنهاد برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری با حضور سمنانی های مقیم خارج از کشور را داده که تلاش داریم از این ظرفیت خوب هم بهره بگیریم.

منطقه ویژه اقتصادی سمنان حالا آماده جذب سرمایه‌گذاران است اما باید دید که آیا موانع سرمایه‌گذاری مانند آنچه در گرمسار و دامغان شاهد بودیم مثل بروکراسی، کمبود آب، راه و ... در این منطقه آیا بازهم خودنمایی خواهند کرد یا با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری می‌توان امید به ایجاد اشتغال خوبی در مرکز استان داشت.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha