۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
دولت باید تورم و نقدینگی را کنترل کند
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان:

دولت باید تورم و نقدینگی را کنترل کند

گرگان- عابدی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان گفت: دولت باید تورم و نقدینگی را کنترل کند تا تولیدکننده با اطمینان خاطر فعالیت کند.

امیر عابدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: استفاده از تکنولوژی، افزایش نقدینگی، نبود تحریم‌ها و بازاریابی مناسب از عواملی است که می تواند ظرفیت تولید را افزایش دهد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان افزود: دولت باید تورم و نقدینگی را کنترل کند تا تولیدکننده با اطمینان خاطر فعالیت کند.

وی با تاکید بر اینکه لازمه رشد اقتصادی، تولید است، اضافه کرد: بااینحال میزان تولید کشور زیر ۵۰ درصد توان کار می کند.

وی بیان کرد: زمانی که تراز تولید افزایش یابد کیفیت محصول بهتر می شود که در نتیجه آن، فرایند صادرات محصولات عملکرد مناسبی خواهد داشت.

عابدی با بیان اینکه در بخش تولید باید حوزه صنعت و کشاورزی را از هم جدا کرد، افزود: بهتر است در بخش تولید محصولات کشاورزی وابستگی کمتری به خارج از کشور داریم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان ادامه داد: بهره وری و مدیریت فرایند زنجیره های تامین در صادرات محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و ظرفیت صادرات را چندین برابر می کند.

وی با بیان این نکته که دولت باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی فعال باشد، یادآورشد: دولت باید در حوزه لجستیک، کالارسانی را برای صادرات فراهم کند و موانع پیش روی صادرکننده را بردارد.

عابدی اظهار کرد: ثبات در بازار و قیمت ارز سبب می شود تا صادرکننده ایرانی در بازار خارجی تجارت پایدار داشته باشد و بتواند جایگاه خود را در بازار بین اللملی تثبیت کند.

به گفته وی، باید از ظرفیت های بخش کشاورزی در صادرات استفاده شود تا شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha