۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی

ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۶۶۸ دلار و ۲ سنت رسید.

به‌ گزارش بازار، قیمت طلا به‌دنبال اظهارات بانک مرکزی انگلیس درمورد پایان دادن به سیاست حمایت از بازار تا پایان هفته جاری که تاجران را آشفته کرده و حساسیت سرمایه‌گذاران را پایین آورده، تقریباً ثابت مانده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۶۶۸ دلار و ۲ سنت رسید.

قیمت طلا حدود ۱۹ درصد نسبت‌به اوج آن در ماه مارس کاهش‌یافته که نتیجه افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و پیش‌بینی سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی این بانک است. طلا که زمانی از آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم یاد می‌شد، حالا به زیر ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسیده‌است. تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی در مورد اقدامات بانک‌های مرکزی جهت مهار تورم قیمت طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس به مدیران صندوق‌های مالی هشدار داد طرح حمایت از بازار تا پایان هفته متوقف می‌شود. این خبر سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا و ارزش دلار را بالا برد. به‌این‌ترتیب، ارزش طلا که معمولاً یک رابطه منفی با دلار و نرخ بهره دارد کاهش یافت. قیمت طلا ۰.۹ درصد در روز سه‌شنبه پایین آمده بود.

هم اکنون توجه بازار به اطلاعات تورم آمریکاست که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و روند سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را مشخص کند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر بازهم نرخ بهره را افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها ازجمله طلا را افزایش داده و قیمت آن‌ها را پایین می‌آورد.

همچنین قیمت نقره امروز با ۱.۶۳ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۱۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۵ درصد افزایش ۸۹۵ دلار و ۴ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha