۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
تولید بنزین در پتروشیمی ها را تایید می کنم | تنها، تولید برخی از واحدها مطابق با استانداردهای دنیاست
معاون رییس جمهور در گفتگو با بازار:

تولید بنزین در پتروشیمی ها را تایید می کنم | تنها، تولید برخی از واحدها مطابق با استانداردهای دنیاست

اسلام پناه معاون رییس جمهور ضمن تایید تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی، گفت که بر کیفیت و استاندارد این سوخت نظارت می کنیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مهدی اسلام پناه معاون رییس جمهور و رییس سازمان استاندارد در گفتگو با بازار تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی را تایید کرد و گفت که سازمان استاندارد موظف به ارزیابی کیفیت و استاندارد این سوخت است. این گفته ها در شرایطی مطرح شده که مسئولین وزارت نفت از آقای وزیر گرفته تا معاونین او در ماه های گذشته بارها و بارها اعلام کرده اند که برنامه ای برای تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی ندارند.

رییس سازمان استاندارد همچنین این را گفته که تولید بنزین برخی از واحدهای پتروشیمی مطابق با استانداردهای روز دنیاست اما تنها برخی از آنها.

معاون رییس جمهور ادامه داد: کارهای ما پشتوانه علمی و آزمایشگاهی دارد. اگر راجع به کم فروشی در واحدی صحبت می کنیم، این ادعا بر اساس عددها و سنجش های مدامی است که صورت می پذیرد. اگر اعلام کنیم که بنزینی با کیفیت نیست یا هست،ادعایی است که مطابق با شاخص های علمی مطرح شده است.

گفتنی است که هم زمان با افزایش مصرف بنزین در کشور، ناترازی بین تولید و مصرف هم بیشتر شده است. بر اساس آماری که شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی اعلام کرده میزان مصرف بنزین در برخی از روزهای تابستان به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسید. این حجم از سوخت در حالی در خودروهای کشور سوزانده می شود که تولید بنزین کشور در بهترین حالت حدود ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام شده است. در چنین شرایطی این احتمال که بخشی از نیاز کشور از محل بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی تامین شده باشد، بیشتر از هر زمانی قوت گرفته است. هرچند که جواد اوجی وزیر نفت چندی پیش در حاشیه نمایشگاه ایران پلاس در پاسخ به بازار اعلام کرد که برنامه ای برای تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی ندارد.

کد خبر: ۱۸۰٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha