۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
 ۱۸ پروژه از ۳۰ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در مازندران اجرایی شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مازندران:

۱۸ پروژه از ۳۰ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در مازندران اجرایی شد

ساری - رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه شمار پروژه‌های تهیه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی با رویکرد راهبردی را ۳۰ پروژه بیان کرد و گفت: ۱۸ پروژه اجرا شده است.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در مازندران تهیه شده است، گفت: ۱۸ پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی به تصویب ستاد کل رسیده و مابقی پروژه‌ها، طرح‌های راهبردی است.

وی درباره وضعیت پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی افزود: هشت پروژه در مرحله تأسیسات است، چهار پروژه مطابق با برنامه، پنج پروژه جلوتر از برنامه و یک پروژه نیز افتتاح شده است.

غلامی راد تصریح کرد: احداث نیروگاه، زهکشی اراضی زراعی، مرمت و توسعه آب بندان ها از جمله پروژه‌ها است و مرمت آب بندان ها از بعد از سفر رئیس جمهور شروع و اکنون صاحب ردیف بودجه شده است.

وی افزود: طرح‌های آبخیزداری در قالب تبصره چهار از محل صندوق توسعه ملی اعتبار دریافت می‌کنند، تصفیه خانه فاضلاب، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و پرورش ماهیان خاویاری از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

وضعیت ذخایر خزری ضعیف شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مازندران با بیان اینکه وضعیت ذخایر دریای خزر از نظر ماهیان خاویاری ضعیف شده است، گفت: اقدامات خوبی در زمینه شیل گذاری ماهیان خاویاری صورت گرفته است.

وی مرکز لجستیک محصولات کشاورزی برای گسترش و توسعه صادرات کشاورزی، توسعه کلزای علوفه‌ای، زراعت چوب، توسعه کشتیرانی تفریحی، گردشگری در حاشیه روخانه ها و آب بندان‌ها از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: نوغان‌داری از دیگر طرح‌ها است زیرا این صنعت سال‌ها از بین رفته و در قالب برنامه روستایی در حال احیا است.

غلامی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی، پسماند و آزادسازی سواحل از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب اقتصاد مقاومتی در مازندران اجرا یا پیگیری می‌شود، به پروژه‌های قابل پیگیری اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد توسط دولت تصویب شد و اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است.

وی درباره وضعیت صنایع نساجی نیز گفت: این کارخانه با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام در حال احیا و راه اندازی است.

کد خبر: ۱٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha