۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
عدم رغبت سرمایه گذاران برای تولید| دولت حمایتی از بخش خصوصی ندارد
جانشین مدیرعامل شرکت لبنی گلستان مینودشت خبرداد؛

عدم رغبت سرمایه گذاران برای تولید| دولت حمایتی از بخش خصوصی ندارد

کلاله- جلالی، جانشین مدیرعامل شرکت لبنی گلستان مینودشت گفت: به دلیل ریسک بالای تولید، عدم حمایت دولت و ارائه مشوق ها و بسته های حمایتی، سرمایه گذاران رغبتی به ورود در بخش تولید ندارند.

عبدالمطلب جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت فرآورده لبنی گلستان مینودشت با ظرفیت روزانه ۱۵ الی ۲۰ تن شیرخام در شهرستان کلاله فعالیت دارد و ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

جانشین مدیرعامل و مدیرمالی شرکت لبنی گلستان مینودشت با بیان این نکته که انواع پنیر لاکتیکی، سفید و خامه ای در این شرکت تولید و به سراسر کشور به فروش می رسد، افزود: با اخذ مجوزهای لازم به دنبال صادرات این محصول به کشورهای همسایه هستیم.

جلالی با اشاره به کمبود نقدینگی کارخانه ها بعد از حذف ارز ترجیحی، ادامه داد: تولید ماست و دوغ نیز در این واحد تولیدی انجام می شود اما با توجه به چندبرابری شدن قیمت ها در ماه های اخیر، تولیدکنندگان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شدند.

وی گفت: حذف ارز ترجیحی و افزایش چند برابری قیمت ها سبب شد که بسیاری از کارخانه ها با کمبود سرمایه در گردش مواجه شوند و به ناچار در این شرایط ظرفیت تولید را پائین بیاورند و یا اینکه نقدینگی را افزایش دهند.

جلالی افزود: متاسفانه تا این لحظه دولت با اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی هیچ گونه حمایتی از این کارخانه نداشته و در این مجموعه تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بتوانیم ظرفیت تولید را حفظ کنیم.

جانشین مدیرعامل و مدیرمالی شرکت لبنی گلستان مینودشت در خاتمه متذکر شد: از دولت انتظار می رود از کارآفرینی که به جای قراردادن سرمایه خود در بانک و استفاده از بهره بانکی آن، ریسک تولید را می پذیرد بیشتر اینها حمایت کند.

کد خبر: ۱۸۰٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha