۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
زمین های نسقی و قولنامه‌ای پروانه ساخت می گیرند| نگرانی از رشد ساخت و سازهای بدون پروانه
نماینده مردم رشت در گفتگو با بازار:

زمین های نسقی و قولنامه‌ای پروانه ساخت می گیرند| نگرانی از رشد ساخت و سازهای بدون پروانه

نماینده مردم رشت در مجلس از اصلاح فرآیند ساخت و سازها در زمین های نسقی و قولنامه ای در مجلس خبر داد و گفت: براساس این اصلاحیه شهرداری ها موظفند به زمین های نسقی و قولنامه ای پروانه ساخت ارائه دهند.

جبار کوچکی نژاد در گفت گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش ساخت و ساز بدون صدور پروانه ساخت در کشور بیان کرد: متاسفانه همچنان مشکلاتی در زمینه صدور پروانه ساخت در شهرداری ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: برخی اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی آنهم روی زمین های نسقی می کنند و از این رو شهرداری ها نمی توانند به این زمین ها پروانه ساخت صادر کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد : به عنوان مثال در شهر رشت ما ۶ هزار هکتار زمین های نسقی داریم و همه ساخت و سازهایی که روی این زمین ها انجام شده خلاف مقررات و قوانین بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد:موضوع اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها هم اکنون در کمیسیون عمران مجلس در جریان بوده و تلاش داریم برای رفع مشکلات این قبیل ساخت و سازها تبصره ای را در زمینه اصلاحیه ماده ۱۰۰ مطرح کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: براساس این تبصره تاکید داریم ، شهرداری ها موظفند به زمین های نسقی و قولنامه ای پروانه ساخت ارائه دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد : البته ارائه این پروانه ساخت به زمین های نسقی به معنای مالکیت آن زمین قلمداد نخواهد شد بلکه بدین منظور این پروانه ساخت ارائه می شود که افراد در ساخت و سازها تخلفی انجام ندهند و ساخت و ساز انجام شده بر پایه اصول مهندسی ساختمان باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:در حال حاضر ما در گیلان ۱۰ هزار واحد مسکونی داریم که به صورت غیر قانونی و بدون پروانه ساخت، ساخته شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد :همچنین در تهران و سایر بخش ها تعداد زیادی از واحدهای مسکونی بدون پروانه وجود دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پیشنهاد این تبصره به ماده ۱۰۰ قانون، در کمیسیون عمران تصویب شده حتما می تواند مشکلات در این بخش را برطرف کند.

وی تاکید کرد: ساخت و سازهای بدون پروانه ساخت به شدت در حال رشد است و اگر جلوی آن گرفته نشود ، این ساخت و سازها روز به روز بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سرشکسته IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      3 0
      پروانه ساخت دادنشون هم اونقدر واسش تبصره بدن که آدم پشیمون بشه از گرفتن پروانه ساخت، واینکه دو قرون میخوان بعد 12سال از طریق رتبه بندی به معلمهابدن اونقدپیچوندن که کمر خودشون تاب ور داشت خواهشن جمع کنین این همه بندو بساطتتون رو ما هیجی نخواستیم خدا خودش قضاوت کنه.....
    • ایرانی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      1 0
      در شهرستان نهاوند 6 پلاک زمین قولنامه. هست روبرو چهارباغ نمیزارن درست کنیم ما بین این 6 پلاک دویست مغازه درست شده تو را بخدا ی کاری کنید درست بشه من وام گرفتم زمین خرید 30 سال
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      1 0
      مسوولان که کمکی به مردم نمی کنن ،لااقل مردم به فکر خودشون باشن
    • محمد IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      خیلی از شهروندان کرج با این مشکل رو به رو هستن شما از یه طرف با رای دیوان عدالت پزوانه ساخت به زمین قول ممنوع کردید از طرف دیگه میگید شهرداری موظف به صدور پروانه هست .افراد زیادی همه وجوهات به شهرداری پرداخت کردند اما شهرداری طبق رای دیوان صدور پروانه رو از عهده خود خارج میدونه این چه قانونی مگه دولت قول ساخت خانه رو نداده