۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
طراحی یک بسته حمایتی و جذاب برای اجرای الگوی کشت| افزایش ۱۰۰ درصدی عوارض محصولات آب‌بر
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

طراحی یک بسته حمایتی و جذاب برای اجرای الگوی کشت| افزایش ۱۰۰ درصدی عوارض محصولات آب‌بر

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای الگوی کشت یک بسته حمایتی جذاب مبتنی بر داشته‌های وزارت جهاد کشاورزی طراحی و آماده شده است.

به گزارش بازار، محمد قربانی افزود: در قالب این بسته حمایتی و تشویقی، یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید و تسهیلات یارانه‌ای به کشاورزانی که الگوی کشت را اجرا کنند، پرداخت می‌شود.

وی در همین حال اظهار داشت: برای پرداخت یارانه ۸۵ درصدی آبیاری تحت فشار نیز کشاورزانی که در اجرای الگوی کشت مشارکت می‌کنند در اولویت قرار می‌گیرند.

قربانی در همین حال تخفیفات بیمه‌ای در مورد محصولات راهبردی تعیین شده در سبد محصولات الگوی کشت و کمک‌های بلاعوض را از دیگر مشوق‌ها نام برد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد بخشودگی آب بها و همچنین بخشودگی برق بها برای اجرای الگوی کشت پیش‌بینی شده است ضمن آن که ۵۰ درصد دیگر تخفیف آب بها نیز برای کشاورزانی که افزایش عملکرد تولید در واحد سطح داشته باشند، لحاظ می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در توضیحی بیشتر در مورد برق‌بها گفت: براساس تفاهم خوبی که با وزارت نیرو داریم، کشاورزانی که در اجرای طرح الگوی کشت مشارکت و محصولات راهبردی تولید کنند از تخفیف برق بها برخوردار می‌شوند.

وی افزود: هنوز درصد تخفیف برق بها نهایی نشده و در این زمینه مصوبه هیات وزیران نیاز است.

قربانی با بیان این که در مجموع تمام مشوق‌ها و یارانه‌های بخش کشاورزی به سمت کشاورزانی که الگوی کشت را اجرا می‌کنند سوق می‌یابد، تصریح کرد: همزمان برای محصولات آب بر نیز عوارض در نظر گرفته‌ایم تا تولیدکنندگان به سمت توصیه‌های سطح زیر کشت در قالب الگوی کشت برای تامین نیاز داخلی و امنیت غذایی مصرف کنندگان حرکت کنند.

وی اذعان داشت: عوارض تعیین شده به شدت جذابیت صادرات را کاهش می‌دهد و در ابلاغیه‌ای که داریم عوارض محصولات آب‌بر ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

قربانی اضافه کرد: متناسب با رفتار کشورهای هدف، باز این عوارض را تغییر می‌دهیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha