۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
ایران آماده ارتقا روابط اقتصادی و تجاری با ارمنستان است
نایب رییس مجلس:

ایران آماده ارتقا روابط اقتصادی و تجاری با ارمنستان است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان، گفت: ایران آمادگی دارد روابط اقتصادی و تجاری خود را با کشورهایی که بسترها و ظرفیتها در آنها وجود دارد، ارتقاء دهد.

به گزارش بازار، عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز دوشنبه (۱۸مهرماه) با گئورگ پاپویان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

مصری در ابتدای این دیدار با اشاره به اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای قفقاز گفت: مردم دو کشور همواره درطول تاریخ و در شرایط سخت منطقه ای و بین المللی و حوادث ناگوار طبیعی در کنار هم بوده اند و این تعاملات دوستانه و صمیمی، ادامه خواهد یافت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیتهای فراوان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان بویژه در سطوح اقتصادی و تجاری گفت: دو کشور باید بکوشند از ظرفیت‌های مکمل یکدیگر در زمینه‌های مختلف، بویژه در سطوح اقتصادی و در جهت تحکیم روابط فیمابین، استفاده کنند.

وی در این راستا افزود: ما آمادگی داریم روابط اقتصادی و تجاری خود را با کشورهایی که این بسترها و ظرفیتها در آنها وجود دارد، ارتقاء دهیم.

مصری در ادامه اظهار داشت: آمریکا در طول چهل سال گذشته از تمام توان خود برای تحریم اقتصادی و فلج کردن اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بهره گرفته است اما در شرایط کنونی، شاهد اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران و شکست نقشه های شوم استکبار جهانی هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامیت ارضی کشورها و حفظ مرزهای بین المللی از اصول خدشه ناپذیر در سیاست های جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری صلح و آرامش در منطقه و بین‌الملل حمایت می کند.

وی همچنین تاکید کرد: حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، تعاملات سازنده و همکاریهای ‌دو و چندجانبه منطقه‌ای و بین المللی را در راستای همدلی هرچه بیشتر میان کشورهای منطقه، مثبت ارزیابی کرد.

گئورگ پاپویان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه حائز اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: ما جمهوری اسلامی ایران را شریک اقتصادی- راهبردی و امنیتی خود می دانیم.

وی افزود: روابط با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری قدرتمند در منطقه برای ما حائز اهمیت است و دو کشور می توانند در زمینه های مختلف بویژه در بعد اقتصادی و تجاری، مراودات خوبی با یکدیگر داشته باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان با اشاره به ظرفیتهای فراوان موجود در روابط دو کشور گفت: تقویت مناسبات اقتصادی، سیاسی، راهبردی، علمی و فناوری و توسعه همکاریهای زیربنایی، بویژه در زمینه زیرساختهای حمل و نقلی از جمله بسترهای همکاری میان دو کشور است که می توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

گئورگ پاپویان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در پایان این دیدار، از مواضع مثبت و سازنده مقامات جمهوری اسلامی ایران، بویژه مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با احترام به حاکمیت و حفظ تمامیت ارضی کشورها، قدردانی کرد.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha