۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
اعلام الگوی کشت در وجه امنیت غذایی و انتخاب مصرف کنندگان
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی خبر داد

اعلام الگوی کشت در وجه امنیت غذایی و انتخاب مصرف کنندگان

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت را در دو وجه امنیت غذایی و انتخاب مصرف کنندگان اعلام کرد.

به گزارش بازار، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در اجلاسیه سراسری الگوی کشت گفت در وجه امنیت غذایی وزرات کشاورزی، وزرات اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، محیط زیست، وزرات سمت وزرات نیرو و صدا وسیما نقش مهمی دارند و در وجه مدیگر انتخاب مصرف کنندگان که باید در دستور کار قرار گیرد قربانی با اشاره به تدوین الگوی کشت سه عامل قوانین پشتیبان، مساعدت سازمان برنامه و بودجه و مجلس و حمایت ها و مشوق ها را مهم اعلام کرد

وی با اشاره به اینکه مدیریت الگوی کشت مدیریتی ملی است گفت اجرای این الگو نیاز به نظام هماهنگ کننده دارد که در این زمینه معاون اول ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه باید نقش داشته باشند. و در استانها نیز استاندارها به اجرای آن نظارت داشته باشند و وزرات جهادکشاورزی به عنوان دبیر در سطح ملی و در استانها سازمان جهاد کشاورزی بر اجرای الگویی کشت نظارت خواهند داشت.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه الگوی کشت در کل کشور فراگیر است گفت اما در ۱۰ تا ۱۱ استان مجری ویژه کشت خو. اهیم داشت.

قربانی با اشاره به بند ت ماده ۳۵ مصوبات مجلس گفت همه امکانات بودجه اعم از تسهیلات یارانه ای، یارانه نهاده ها، عوامل تولید، مشوق ها و کمکهای بلاعوض کمکهای فنی و اعتباری و بیمه هدایت خواهند شد به سمت الگوی کشت که مشوقی برای کشاورز و هم جهت پذیرش الگوی کشت و ارزان کردن تولیدخواهد بود.

وی د ر حوزه بیمه با اشاره به تخفیفات بیمه ای گفت در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد هم روی محصولات راهبردی و هم سبد محصولات راهبردی و کشاورزانی که الگوی کشت را بپذیرند تخفیفات بیمه ای خواهند داشت.

قربانی در ادامه گفت وزرات نیرو با بخشودگی آب بها به ۵۰ درصد و ۵۰ درصد دیگر نیز با بهره وری بالا برای تشویق کشاورزان به الگوی کشت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه با بخش وزرات نیرو تفاهم نامه ای داشته ایم که در بهای برق هم بخشودگی اعمال شود.

قربانی با اشاره به اینکه امیدواریم سازمان برنامه و بودجه مساعدت لازم را در لایحه بودجه ۱۴۰۲داشته باشند. گفت از صدا وسیما نیز تقاضا داریم که مطالبه گری بند ت ماده ۳۵ را داشته باشند.

کد خبر: ۱۷۹٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha