۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
ادامه اعتصاب کارگران اکسون موبیل و توتال انرژی در فرانسه

ادامه اعتصاب کارگران اکسون موبیل و توتال انرژی در فرانسه

در پی این اعتصاب از اوایل هفته جاری، سوخت رسانی به پالایشگاه‌ها با کمبود بیست درصدی مواجه شده است.

به گزارش بازار، اعتصاب کارگران دو شرکت اکسون موبیل و توتال انرژی در فرانسه که بنا به درخواست کنفدراسیون عمومی مشاغل این کشور برای افزایش حقوق و مقابله با تورم فزاینده و وخیم در این کشور صورت می‌گیرد، هنوز هم ادامه دارد.

در پی این اعتصاب از اوایل هفته جاری، سوخت رسانی به پالایشگاه‌ها با کمبود بیست درصدی مواجه شده است. این در حالی است که فعالیت در چهار پالایشگاه اصلی فرانسه مختل شده است.

از سوی دیگر، نماینده کنفدراسیون عمومی کار به خبرگزاری رویترز گفت: اعتصاب در همه جا ادامه دارد و شرکت توتال از زمان دعوت این کنفدراسیون برای آغاز مذاکرات درباره افزایش حقوق هیچ تماسی با کارگران برای بررسی این موضوع نداشته است.

کلیمون بون وزیر حمل ونقل فرانسه چندی پیش اعلام کرد: تماس‌هایی با شرکت توتال برای میانجیگری میان این شرکت و کارگران اعتصاب کننده وجود داشته است.

دولت فرانسه به علت بحران کنونی تصمیم گرفت برای کنترل مشکل کمبود سوخت که این کشور را فرا گرفته است از خرید سوخت در ظرف‌های پلاستیکی و تانکرهای حمل گاز مایع ممانعت و جلوگیری کند.

در همین حال، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از شهروندان خشمگین خواست به علت کمبود سوخت آرامش خود را حفظ کنند چرا که وی نگرانی آن‌ها را در خصوص این بحران درک می‌کند.

اعتصاب کارگران شرکت توتال ۲۷ سپتامبر گذشته شروع شد و این شرکت را مجبور کرد از ۲۸ سپتامبر بزرگترین پالایشگاه کشور را در منطقه نور ماندی به صورت موقت تعطیل کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha