۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
توسعه شهرک‌های علمی و فناوری در اصفهان| مرکز رشد دهاقان راه‌اندازی می‌شود
رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مطرح کرد؛

توسعه شهرک‌های علمی و فناوری در اصفهان| مرکز رشد دهاقان راه‌اندازی می‌شود

اصفهان - مصلحی، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: توسعه شهرک های علمی و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی را مدنظر دارین و در این راستا به دنبال راه اندازی مرکز رشد در شهرستان دهاقان هستیم.

قاسم مصلحی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره تاکید رهبر معظم انقلاب در اهمیت به شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: این شرکت ها نقش مهمی در اشتغال زایی به خصوص برای دانش آموختگان دانشگاهی و همچنین مقابله با تحریم های استکبار جهانی دارند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شهرک های علمی و تحقیقاتی ابراز داشت: البته اینکه ماموریت اصلی این شهرک ها اشتغال زایی نیست و این موضوع باید با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی باشد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود توسعه شهرک های علمی و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی است، تصریح کرد: برای نمونه به دنبال راه اندازی مرکز رشد در شهرستان دهاقان هستیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه شهرک علمی و فناوری اصفهان گفت: خوشبختانه استانداری اصفهان هم تعامل خوبی با این مرکز دارد که جای تشکر دارد.

مصلحی با بیان اینکه در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بیش از هشت هزار شغل ایجاد شده است، گفت: ۵۵۰ نفر از این افراد دارای مدرک دکترا هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از شاغلان شهرک علمی و فناوری اصفهان را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی ارزشمند شهرک علمی و فناوری اصفهان باعث شده است که این شهرک در سطح بین المللی هم جایگاه مطلوبی داشته باشد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: این شهرک تفاهم نامه های بین المللی همچون آیریس منعقد کرده و جوایزی هم همانند جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بانک توسعه اسلامی در حوزه علم و فناوری دریافت کرده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha