۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
افتتاح خط جدید تولید سرم در کشور

افتتاح خط جدید تولید سرم در کشور

با راه اندازی یک خط تولید جدید فرآورده‌های تزریقی حجیم در شرکت کارخانجات داروپخش، ظرفیت تولید سرم در کشور ۳ میلیون بطری در ماه افزایش یافت.

به گزارش بازار، در ماه‌های اخیر بدنبال افزایش مصرف سرم در کشور، کمبود این فرآورده در داروخانه‌ها احساس می‌شد و وزارت بهداشت ناچار شد واردات سرم را آزاد کند.

خاتمی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: تقاضا برای سرم در کشور بیش از ظرفیت تولید داخلی است و ما باید حدود ۳۰ درصد نیاز را با واردات تامین کنیم چرا که سرم یک محصول ضروری است و نمی‌توان حتی برای یک روز اجازه کمبود داد.

حالا با راه اندازی یک خط تولید جدید، ظرفیت تولید ماهانه سرم در کشور از ۱۵ میلیون بطری به ۱۸ میلیون بطری افزایش می‌یابد.

مسعود علیمراد مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش گفت: برنامه ریزی برای تامین تجهیزات و ماشین آلات این خط از سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود و ماه‌ها تلاش شد تا خط جدید به سرعت راه اندازی شود، قبلا این شرکت ظرفیت تولید ۳ میلیون بطری در ماه را داشت که اکنون به ۶ میلیون بطری ارتقاء می‌یابد.

علی رغم دانش و توان لازم برای تولید سرم در کشور، اما شرکت‌های داروسازی تمایلی به تولید این فرآورده ندارند چرا که قیمت تعیین شده چندان سودآور نیست و بنا شده تا قیمت‌ها اصلاح شود.

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: در جلساتی که با تولیدکنندگان و وزارت بهداشت داشتیم بنا شد قیمت‌های واقعی تعیین شود، ولی افزایش قیمت را بیمه‌ها پوشش خواهند داد تا هزینه‌های بیمار افزایش نیابد.

از طرفی صنایع داروسازی ما نیاز به نوسازی دارند و برآوردها حاکی از آن است که با نوسازی تجهیزات و ماشین آلات این امکان وجود دارد که ظرفیت‌های تولیدی حتی تا ۵ برابر افزایش یابد.

حسین شمالی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل وزارت بهداشت گفت: ۵ شرکت سرم سازی در کشور فعال هستند، اما ماشین آلات این شرکت‌ها باید به روز شوند و برنامه‌هایی برای نوسازی صنعت داروسازی در دستور کار وزرات بهداشت و وزارت صمت است که امسال اجرا می‌شوند.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha