۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
مازاد تولید صنعت سیمان می تواند منافع ارزی در بر داشته باشد
رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان:

مازاد تولید صنعت سیمان می تواند منافع ارزی در بر داشته باشد

عابدی، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: صادرات برای کشور یک فرصت مغتنمی است تا بتوان بازارهای منطقه و کشورهای پیرامونی خود را به دست آورد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «امیر عابدی» گفت: صنعت سیمان یک صنعت مادر در کشور است.

وی اظهارداشت: تولید حداکثری در صنعت سیمان و مازاد این تولید در صنایع داخلی یکی از راهکارهای موثر برای صادرات ایجاد تقاضا و صادرات این محصول به کشورهای منطقه است.

رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: صادرات سیمان به عراق با شکست مواجه شد چون بازار این کشور را رقبا به دست آوردند.

وی افزود: اسناد و مدارک گویای اینکه مثل عربستان و ممالک دیگر بازار سیمان عراق را در قبضه خود در آورده اند.

عابدی تصریح کرد: سیمان یک کالای استراتژیک در چرخه صنعت ساختمان است اما مازاد تولید صنعت سیمان می تواند برای کشور منافع ارزی در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: سیمان تولید ی کارخانجات مستقر در شمال و شمال شرق کشور به مقصد کشور های سی. آی. اس به خصوص قزاقستان، ازبکستان و روسیه صادر می شد.

رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: متاسفانه در مباحث داخلی صادرات سیمان مشکلات عدیده ای وجود داشت.

وی افزود: بخش عمده ای از این مشکلات مربوط می شود به دولت بودن این صنعت یا شرکت های بزرگ خصولتی که مسند این کار هستند متاسفانه با تصمیمات خلق الساعه و غیر کارشناسی از ورود این کالا به کف بازار ممالک سی. آی. اس خوب نتوانستند مدیریت کنند.

عابدی بیان داشت: اگر به آمار و اطلاعات سال های قبل مراجعه کنید به وضوح درخواهید یافت ایران در شرایط مختلف بازار را از دست داده یا بازار را به دست آورده و نتوانسته در یک نقطه ثابت سهم خود را پایدار در بازارهای کشورهای منطقه در شمال کشور بویژه روسیه، قزاقستان و ازبکستان داشته باشد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت و توسعه زیرساخت های قزاقستان طی تنظیم مقررات جدید مورخ ۹ آوریل ۲۰۲۰ واردات انواع خاصی از سیمان را از کشورهای ثالث به مدت شش ماه ممنوع اعلام کرده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: بطور خاص این ممنوعیت مربوط به سیمان کلینکر، سیمان پرتلند، سیمان آلومینا و سایر سیمان های هیدرولیکی است.

وی افزود: این وزارتخانه به حمایت از انجمن تولید کنندگان سیمان قزاقستان، تولید داخلی و منافع ملی ممنوعیت واردات سیمان را به مدت شش ماه برای تمامی کشورها به قزاقستان اعلام کرده است.

کد خبر: ۱۷٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha