۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
تسهیلات بانک ها باید به صورت تامین مالی زنجیره ای باشد
وزیر صمت:

تسهیلات بانک ها باید به صورت تامین مالی زنجیره ای باشد

گرگان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارائه تسهیلات بانک ها به صورت تامین مالی زنجیره ای باعث می شود تا از منابع مالی بهتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی، اظهار کرد: بانک ها به جای اینکه به یک ارگان یا واحد تولیدی وام بدهند به یک زنجیره تسهیلات خود را پرداخت می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با این روش حداقل ۴۰ درصد از منابع مالی بهتر استفاده می شود، افزود: امسال مصوب شده که بانک ها باید حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات خود را در قالب تامین اعتبار مالی زنجیره ای پرداخت کنند.

وی با اشاره به تامین مالی و سرمایه در گردش که یکی از مولفه های تولید است، ادامه داد: برای اصلاح نظام بانکی باید ابزارهای نوین مالی را عملیاتی کنیم و باید تمرکز خود را از بانک محور بودن برداشته و نقص هایی که در نظام مالی کشور وجود دارد را با ابزارهای نوین مالی سریعتر برطرف کنیم.

فاطمی امین ادامه داد: اگر تسهیلات مبتنی بر صورت حساب سامانه جامع تجارت به تولیدکننده پرداخت شود انحراف منابع کمتر می شود و تولیدکنندگان واقعی به صورت خودکار منابع مالی به آن ها تزریق می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش ما این است که تمرکز خود را روی صادرات گذاشته تا از این طریق اشتغال افزایش یابد.

فاطمی امین با بیان اینکه اولین مصوبه ستاد اقتصادی دولت در بحث صادرات بود، افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۸ میلیون دلار صادرات ما غیر نفتی بود که این عدد در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵ میلیون دلار بوده است.

وی با تاکید به رشد ۲۴ درصدی صادرات در پنج ماهه نخست امسال، ادامه داد: صادرات ایران به کشور آفریقا رشد ۱۰۰ درصدی و به کشور عمان رشد ۶۰ درصدی داشته است.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha