۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
خسارت کرونا به صنایع فرآوری بام ایران؛ واحدهای تولیدی متضرر شدند
بازار گزارش می‌دهد؛

خسارت کرونا به صنایع فرآوری بام ایران؛ واحدهای تولیدی متضرر شدند

شهرکرد - شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی را نیز تحت تاثیر قرار داده و هم اکنون بیش از ۲۰ درصد خسارت به این واحدهای تولیدی وارد شده است.

خبرگزاری بازار- صنایع فرآوری و تبدیلی یکی از مهمترین بخش های اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری هستند که متناسب با رشد بخش کشاورزی توسعه یافته اند. واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در زمینه‌های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان، صنایع لبنی، کشتارگاه‌های دام سبک و سنگین، کشتارگاه طیور، سردخانه و بسته‌بندی انواع تولیدات کشاورزی در این استان فعالیت می کنند.

شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون در این استان این بخش های صنعت را نیز تحت تاثیر قرار داده است و خسارت های قابل توجهی به این بخش وارد کرده است.

در حال حاضر استقبال از لبنیات بسیار کم شده است و مواد لبنی تولید شده در سردخانه های واحد های تولید لبنیات باقی مانده است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار می گوید: مصرف لبنیات در پی شیوع کرونا در استان کاهش قابل توجهی داشته است.

بهرام دهقانی بیان کرد: در حال حاضر استقبال از لبنیات بسیار کم شده است و واحد های صنعتی لبنی اعلام می کنند که مواد لبنی تولید شده در سردخانه ها باقی مانده است.

وی بیان کرد: در گذشته روزانه بیش از ۶۰ تن شیر تحویل کارخانه های شیر داده می شد که هم  اکنون میزان شیر تحویلی به کارخانه ها بسیار کاهش یافته است و کارخانه ها  نیز شیر تحویلی را برگشت می دهند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: چهارمحال و بختیاری هم اکنون یکی از استان تولید کننده برتر شیر و لبنیات است که باید تمهیدات ویژه برای جمایت از واحدهای دامپروری و صنعت تولید لبنیات این استان اندیشیده شود.

تعطیلی خط تولید محصولات تکنفره لبنی در چهارمحال و بختیاری

تعطیلی تالار های عروسی و مجالس ترحیم نقش مهمی در کاهش استقبال از محصولات لبنی در این استان داشته است. بسیاری از واحدهای لبنی این استان محصولات تک نفره برای مجالس عروسی و ترحیم تولید می کردند که هم اکنون تولید این محصولات از گردونه تولید خارج شده است.

مدیرعامل یکی از کارخانه‌های تولید لبنیات در چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار می گوید: شیوع کرونا بازار لبنیات را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از محصولات این بخش با استقبال کم روبرو شده اند.

عالی پور بیان کرد: تعطیلی تالارهای عروسی و جلوگیری از برگزاری مراسم های ترحیم در پی شیوع کرونا سبب شده است که استقبال از محصولات لبنی تک نفره کاهش یابد و به همین دلیل محصولات تک نفره تولید نمی کنیم.

وی بیان کرد: فرآوری محصولات لبنی با ماندگاری بالا مورد توجه این واحد صنعتی قرار گرفته است.

خسارت های شیوع کرونا به صنعت فرآوری و تبدیلی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار بازار با بیان اینکه کرونا خسارت های قابل توجهی به بخش صنایع تبدیلی و فرآوری چهارمحال و بختیاری وارد کرده است، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا ۲۰ درصد به صنایع تبدیلی کشاورزی این استان خسارت وارد کرده باشد.

طهمورث فتاحی اظهار داشت: خسارت های شیوع کرونا به صنعت فرآوری و تبدیلی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خسارت های صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حال جمع بندی و برآورد است و در تلاش هستیم که حمایت های لازم در راستای ارتقای تولید از واحدهای خسارت دیده انجام شود.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری در زمینه های صنایع لبنی، خوراک دام و طیور، خوراک آبزیان، کشتارگاه‌های دام سبک و سنگین، کشتارگاه طیور، سردخانه و بسته‌بندی انواع تولیدات کشاورزی و... فعالیت می کنند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در استان چهارمحال و بختیاری موجب کاهش ضایعات در بخش های باغداری، زراعت، شیلات،طیور و... شده است، ادامه داد: میزان متوسط ضایعات بخش کشاورزی این استان از میانگین کشوری پایین تر است.

وی با اشاره به اینکه متوسط ضایعات بخش کشاورزی در این استان ۱۸ درصد است، بیان کرد: سالانه ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فرآوری می شود.

حمایت از واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی در سال جهش تولید نقش مهمی در ارتقای بخش تولید و حمایت از فعالان بخش کشاورزی دارد. واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی از مهمترین بخش های اشتغالزا در استان به شمار می روند که  تداوم فعالیت آنها زمینه ساز حفظ اشتغال و جلوگیری از افزایش ضایعات بخش کشاورزی است.

کد خبر: ۱۷٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha