۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
مردم تمام سرمایه‌های خود را وارد بورس نکنند
مدیر بورس اردبیل:

مردم تمام سرمایه‌های خود را وارد بورس نکنند

اردبیل - مدیر بورس اوراق بهادار منطقه اردبیل گفت: مردم نباید تمام دارایی و سرمایه‌های خود را وارد بازار سرمایه و بورس کرده و در این زمینه دچار ریسک شوند.

محمد روحنواز در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا در روزهای اخیر مبنی بر ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار بورس و رسیدن شاخص‌ها به ۳۵ هزار واحد، ضرورت دارد مردم در خرید سهم شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی با دقت و احتیاط بیشتری عمل کنند.

وی ورود نقدینگی با حجم بسیار بالای سرمایه‌های سرگردان مردم را به بازار طلا، ارز و مسکن در سال‌های اخیر یادآور شد و اظهار کرد: این بار این نقدینگی به سمت بازار بورس هدایت شده که اگر با دقت عمل نشود، آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

مدیر بورس اوراق بهادار منطقه اردبیل بیان کرد: هرچند بازار سرمایه، بازار متنوع و در حقیقت مولد اقتصادی است اما سرمایه‌گذاران در این بازار باید با احتیاط بیشتر عمل کرده و در خریدهای خود از سبد سهام شرکت‌های مختلف استفاده کنند.

روحنواز گفت: به هیچ وجه سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه نباید هیجانی و آنی تصمیم‌گیری کنند بلکه ضرورت دارد با ارائه آموزش‌هایی که سازمان بورس اوراق بهادار ارائه می‌کند، با علم و مهارت و دقت کامل خرید و فروش خود را انجام دهند.

وی افزود: قدمت بازار بورس در دنیا ۱۵۰ سال و در کشورمان ۵۰ سال است و قطعا این بازار و حضور در آن مبتنی بر تحلیل و تکیه بر علم اقتصادی است که ضرورت دارد از نظرات کارشناسان علوم اقتصادی و مالی در این زمینه استفاده شود.

مدیر بورس اوراق بهادار منطقه اردبیل ادامه داد: بورس اردبیل نیز قبل از شروع کرونا آموزش‌های مستقیم و در حال حاضر آموزش‌های غیرمستقیم و در فضای مجازی را در دستور کار قرار داده تا همه شهروندان با آگاهی و تقاضای بازار به این حوزه ورود پیدا کرده و از رفتارهای هیجانی پرهیز داشته باشند.

روحنواز بازار بورس را همراه با تلاطم و فراز و نشیب‌های مختلف دانست و بیان کرد: همچون سایر حوزه‌ها سود و زیان در عملیات خرید و فروش سهام دور از انتظار نیست و از همین روی تاکید می‌کنیم مردم با همه پس‌انداز و سرمایه زندگی خود به این حوزه ورود پیدا نکنند بلکه بیشترین تکیه آنها بر پس‌اندازهای بلااستفاده‌ای باشد که در طولانی مدت می‌تواند سود خود را از این بازار دریافت کند.

کد خبر: ۱۷٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha