۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
چگونه لکه ها را از روی رو فرشی پاک کنیم؟

چگونه لکه ها را از روی رو فرشی پاک کنیم؟

فرش یکی از لوازم خانگی محبوب در بین ایرانیان است و می توان گفت تقریباً هیچ خانه ای در این کشور وجود ندارد که فرش نداشته باشد.

به گزارش بازار، فرش یکی از لوازم خانگی محبوب در بین ایرانیان است و می توان گفت تقریباً هیچ خانه ای در این کشور وجود ندارد که فرش نداشته باشد. با توجه به اینکه فرش ها در رنگ های

مختلف از سفید که بسیار روشن است تا رنگ های تیره و حتی سیاه موجود می باشند بسیاری از خانم های خانه دار برای جلوگیری از ایجاد لکه بر روی فرش های خود و همچنین کسانی که کودکان کوچک دارند برای جلوگیری از لکه دار شدن فرش های خود از روفرشی روی فرش استفاده می کنند تا بتوانند در صورت کثیفی به سادگی آن را تکانده، بشویند و همچنین از فرش خود نیز محافظت کنند.
روفرشی ها به عنوان یک محافظ در برابر سایش زودرس فرش نیز عمل می کنند اما روفرشی ها نیز ممکن است در طول زمان و قرار گرفتن در معرض عوامل گوناگون بسیار کثیف شده یا با لکه هایی پوشیده شود. در این مقاله به راهکارهایی برای از بین بردن یا پاک کردن لکه های مختلف از روی روفرشی پرداخته شده است.

نحوه حذف لکه های مختلف از روی روفرشی

ابتدا سعی کنید لکه را در اسرع وقت پاک کنید زیرا پاک کردن لکه های تازه، راحت تر از لکه های خشک شده بر روی روفرشی است.
موادی که برای حذف لکه استفاده می کنید را از لبه روفرشی به سمت متمرکز بمالید تا طرح کلی لکه روی پارچه روفرشی باقی نماند.
فراموش نکنید که قبل از تمیز کردن اصلی، ابتدا گرد و غبار روی روفرشی باید کاملاً پاک شود. برای این کار می توانید از یک برس خشک استفاده نموده و سپس برس مرطوب روی آن بکشید.
سعی کنید قبل از استفاده از مواد مختلف برای حذف لکه ابتدا روفرشی را با آب گرم و صابون بشویید و آن را تمیز آبکشی و خشک کنید و اگر لکه باقی ماند به سراغ محصولات قوی‌تر بروید.

نحوه حذف لکه های چربی از روی روفرشی

اگر روفرشی با لکه های چربی غذا پوشیده شده است ابتدا روی لکه را با اتوی گرم اتو کنید، سپس چند ورق کاغذ جاذب را در بالا و پایین لکه قرار دهید و به آرامی محل لک شده را با محلول های شیمیایی لکه بر مرطوب کنید. در صورتی که پارچه روفرشی شما قابل شستشو نیست از نشاسته استفاده کنید. بدین منظور ابتدا نشاسته را کاملا گرم کنید و یک لایه ضخیم روی لکه بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند. بعد از نیم ساعت دوباره این کار را تکرار کنید تا زمانی که لکه کاملا از بین برود و در انتها روفرشی را تکان داده و با برس تمیز کنید.

پاک کردن لکه های زنگ زدگی از روی روفرشی

در صورتی که جنس روفرشی شما پنبه ای یا کتان است و رنگ آن روشن می باشد و با لکه های زنگ زدگی پوشیده شده است می توانید از محلول پروکسید هیدروژن، آبگرم و آمونیاک به نسبت مساوی استفاده کنید. اما اگر روفرشی شما رنگی بوده یا جنس آن پشم و ابریشم می باشد و با لکه های زنگ زدگی پوشیده شده است از الکل دناتوره شده برای از بین بردن لکه استفاده کنید.

از بین بردن لکه مواد آرایشی از روی روفرشی

برای از بین بردن لکه های مواد آرایشی از روی روفرشی هایی سفید از محلول پروکسید هیدروژن استفاده کنید و برای از بین بردن این لکه ها از روی روفرشی های رنگی از بنزین یا اتر استفاده کنید. در صورتی که مواد آرایشی بر روی روفرشی از جنس پشم و ابریشم ریخته باشد می توانید با یک پنبه آغشته به الکل آنها را پاک کنید. فراموش نکنید که برای حذف آثار پودر یا سایر لوازم آرایشی مایع  ابتدا باید آنها را با یک برس خشک پاک کنید سپس باید با استفاده از محلول پودر لباسشویی یا آمونیاک لکه را از بین ببرید.

پاک کردن لکه خون از روی روفرشی

برای پاک کردن لکه های تازه خون از روی روفرشی، آن را در آب سرد خیس کنید و سپس با صابون یا پودر شوینده بشویید اما اگر لکه خون بر روی روفرشی خشک شده است می توانید آنها را با استفاده از آمونیاک رقیق شده پاک کنید.

نحوه حذف لکه قهوه یا چای از روی روفرشی

لکه قهوه ای ایجاد شده بر روی روفرشی را با پاشیدن نمک روی آن می توانید از بین ببرید. همچنین می توانید از محلول آمونیاک ۵/۱ درصد یا محلول سرد گلیسیرین (یک قاشق غذاخوری گلیسیرین در یک لیتر آب) استفاده کنید. برای مقابله با علائم قدیمی چای، روفرشی را ابتدا با محلول گرم اسید اگزالیک (۲ تا ۳ گرم در یک لیوان آب) خیس کنید سپس با آب گرم فراوان بشویید.

حذف لکه آب میوه از روی روفرشی

برای از بین بردن لکه های ناشی از میوه های قرمز مانند شاه توت روی لکه نمک بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس روفرشی را در آب داغ و صابون یا پودر شستشو بشویید. همچنین می توانید روفرشی را در شیر ترش خیس کنید و سپس بشویید.  لکه های ناشی از آب میوه ها را همچنین می توان توسط پروکسید هیدروژن نیز از بین ببرد. اما پس از اعمال پروکسید هیدروژن لازم است روفرشی را در آب سرد شستشو دهید.

خشکشویی، راه حل قطعی و نابود کننده انواع لک از روفرشی

علیرغم وجود روش های خانگی برای لکه بری، متاسفانه همه ما بارها تجربه کرده ایم که لکه هایی وجود دارند که با هیچ روشی پاک نمی شوند.
خشکشویی با حلال های قوی، راه حل نابودی لکه ها است. خشکشویی آنلاین، این روزها به آسانی در دسترس بوده و با تلفن یا ثبت سفارش در سایت، بدون اتلاف وقت و دردرسر ترافیک می توان روفرشی، رو تختی، تشک و... را به خشکشویی سپرد. قیمت خشکشویی روتختی دونفره
شستشو و لکه بری از روفروشی،  مبل شویی در منزل غرب تهران ،  خشکشویی تشک خوشخواب تهران ، لکه بری و شستشوی لباس عروس  ،   از انواع خدمات خشکشویی ها می باشد.  
در تهران می توانید  با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید.  
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
www.hobabb.com

کد خبر: ۱۷۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha