۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
۱۰۹ فضای آموزشی با ارزش تجاری در اردبیل داریم
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

۱۰۹ فضای آموزشی با ارزش تجاری در اردبیل داریم

اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۱۰۹ فضای آموزشی باارزش تجاری در استان شناسایی شده تا با اخذ مجوزهای لازم تبدیل به واحدهای تجاری شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد ناصری شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه اردبیل در سالن شهید رجایی استانداری اظهار کرد: براساس دستورالعمل‌های کشوری فضاهای آموزشی باارزش استان شناسایی شده تا بعد از بررسی کمیسیون ماده ۵ طرح تجاری آنها مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این واگذاری‌ها می‌تواند بستر درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان و کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را فراهم آورد که در این زمینه به مشارکت بخش خصوصی در واگذاری و تغییر کاربری‌ها نیازمندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با بیان اینکه ۲۸ درصد مدارس استان اردبیل فرسوده و تخریبی است، گفت: این میانگین در کشور ۳۰ درصد است.

ناصری بیان کرد: از سال گذشته و از محل تخریب و بازسازی ساخت ۱۴ واحد آموزشی شروع شده تا در سالتحصیلی پیش رو بتوانیم این واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

رتبه ۱۱ اردبیل در فضاهای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل افزود: از نظر فضای آموزشی رتبه استان در کشور یازدهم است و به ازای هر دانش‌آموز ۵.۷۶ مترمربع فضا داریم که از این حیث نیز وضعیت مطلوبی را شاهدیم.

ناصری گفت: در ۱۴ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان مدرسه دونوبته نداریم و همچنان در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد کمبود فضای آموزشی بیش از سایر مناطق استان است.

وی در مورد پرداخت فوق‌العاده مرزی برای فرهنگیان تصریح کرد: ۱۶ استان از این این فوق‌العاده مرزی استفاده می‌کنند که استان اردبیل جزو گروه الف در ردیف استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و گلستان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: از شش شهرستان مرزی استان در گرمی بخش انگوت، در مشگین‌شهر بخش لاهرود و مرکزی، در نمین بخش آبی‌بیگلو و در اردبیل نیز بخش ثمرین و هیر از مزایای مرزی بودن استفاده نمی‌کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد کردیم که اردبیل در ردیف استان‌های «ب» کشور قرار گیرد که مبنای آن به جای بخش شهرستان باشد تا این بخش‌های یاد شده از مزایای فوق‌العاده مرزی استفاده کنند.

وی در مورد شبکه شاد و پوشش معلمان و دانش‌آموزان در این شبکه گفت: ۵۹ درصد دانش‌آموزان و ۸۷ درصد معلمان عضو شبکه شاد هستند و در کنار این شبکه آموزشی دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی شبکه‌های تلویزیونی به صورت روزانه استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا اشکالات زیرساختی را در شبکه آموزش رفع کرده و به دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند، به طرق مختلف در روند آموزشی کمک کنیم.

کد خبر: ۱۷٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha