۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
ضریب نفوذ شرکت های دانش بنیان گلستان پائین است
معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی:

ضریب نفوذ شرکت های دانش بنیان گلستان پائین است

گرگان_ مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: میزان نفوذ شرکت های دانش بنیان در اراضی گلستان نسبت به سایر استان ها پائین است.

علیرضا مهاجر در گفتگو باخبرنگار بازار اظهار کرد: به دلیل کوچک شدن اراضی کشاورزی در دهه های گذشته، میزان نفوذ شرکت های دانش بنیان در اراضی گلستان نسبت به سایر استان ها پائین است.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: کوچک شدن اراضی کشاورزی یا خُرده مالکی یکی از دلایلی است که امکان حضور شرکت های دانش بنیان را در اراضی کشاورزی سخت یا غیرممکن می کند.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم روند خُرده مالکی کاربری بسیاری از زمین های کشاورزی تغییر خواهد کرد، افزود: خُرد شدن اراض کشاورزی درصد سرمایه گذاری برای اجرای طرح های کشاورزی را کاهش می دهد.

به گفته معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی، ۷۵ درصد اراضی کشاورزی کشور کمتر از ۵۰ هکتار مساحت دارند که این میزان تا ۱۰ سال آینده به سه هکتار می رسد.

وی در خصوص توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی، بیان کرد: ۷۰ درصد تولیدات کشور که حدود ۹۰ میلیون تن محصول است در حوزه کشاورزی تولید می شود در نتیجه برای اینکه بتوانیم میزان تولید را افزایش بدهیم باید تسهیلات کم بهره را در اختیار تولیدکننده و کشاورز قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: برای افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی به دنبال تجهیزات آبیاری نوین هستیم تا در مزارع کشاورزی مستقر شوند.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی ضمن تاکید به آموزش و ترویج برای استفاده بهتر از مکانیزاسیون کشاوزی، یادآور شد: جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس های آموزشی شرایط را برای بهره وری کشاورز از سیستم های به روز فراهم می کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha