۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
بزرگ ترین معضل در خرید قطعات تعرفه گمرک است
یک فعال اقتصادی:

بزرگ ترین معضل در خرید قطعات تعرفه گمرک است

گرگان_ فتاحی، مدیر عامل شرکت تولیدی ادوات کشاورزی فتاحی گفت: بزرگترین مشکل تولیدکنندگان در خرید قطعات اولیه، نوسانات ارز و تغییر قیمت های تعرفه گمرک است.

بهزاد فتاحی در حاشیه آخرین روز از هجدهمین نمایشگاه ادوات کشاورزی در گفتگو به خبرنگار بازار اظهار کرد: در کشور برخی قطعات وجود ندارد و باید از کشورهای همسایه تهیه شود در این راستا بزرگترین مشکل ما در خرید قطعات اولیه، نوسانات ارز و تغییر قیمت های تعرفه گمرک است.

مدیر عامل شرکت تولیدی ادوات کشاورزی فتاحی افزود: این موضوعات در افزایش قیمت تمام شده محصولات نهایی ما تاثیرگذار است و نمی توانیم قیمت ثابت محصول را در بلند مدت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات طی سال های گذشته با ترکمنستان، تاجیکستان و عراق و ازبکستان صادرات داشتیم. ولی در حال حاضر به دلیل مشکلات ارزی برگشت پول بسیار سخت است و بانکی هم برای جابه جایی پول وجود ندارد و به همین دلیل صادرات نداریم.

فتاحی گفت: کاهش تسهیلات طی سال های اخیر در فروش ما بسیار تاثیر گذار بوده و به این ترتیب با کاهش شدید فروش رو به رو هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر کشاورزان درگیر وام و معوقات هستند و به دلیل قیمت بالای ادوات قادر به خرید آن نیستند و پیشنهاد ما این است اگر قیمت محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند کشاورزان دیگر درگیر وام و معوقات نمی شوند.

این تولید کننده با بیان اینکه کارشناسانی برای تایید کیفیت ماشین آلات کشاورزی داریم، افزود: با اینحال شرکت ها برای قیمت گذاری آزاد هستند و محدودیتی ندارند.

وی بیان کرد: کشاورزان ما به لحاظ فنی بسیار آگاه و پیشرو هستند که در خرید ماشین آلات نیز با تحلیل اقدام می کنند.

فتاحی در خاتمه گفت: ماشین سازی فتاحی حدود ۵۰ سال سابقه دارد و من نسل دوم این مجموعه هستم که در زمینه ماشین آلات ردیف کار کشاورزی فعالیت دارم و اولین تاییدیه استاندارد کشور را در زمینه کاشت سویا دریافت کردم.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha