۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
۶ هزار تن نهاده یارانه ای بین عشایر ایلام توزیع شد
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

۶ هزار تن نهاده یارانه ای بین عشایر ایلام توزیع شد

ایلام-مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: در سال جاری ۶ هزار تن نهاده یارانه ای بین عشایر ایلام توزیع شده است.

فرشاد یاسمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در استان برنامه های متنوعی در نظرگرفته شده که یکی از آنها برپایی میز خدمت در مصلی ایلام و محل برگزاری نماز جمعه در شهرستانها است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه ها ما در این ایام واگذاری پنل های خورشیدی به عشایر بود که در سطح شهرستانها انجام گرفته است.

مدیرکل امور عشایری ایلام تصریح کرد: تحولی عظیم در جامعه عشایری و روستایی به عمل آمده است، در گذشته اقبال به سمت و سوی شهرها بود و الان با رویکردی که دولت سیزدهم دارد و کارهای خوبی که انجام شده مهاجرت معکوس شده و روستا و جامعه عشایری استان در حال رونق گرفتن است.

یاسمی اضافه کرد: دولت سیزدهم به دنبال بهبود زندگی و معیشت عشایر است که هزینه های با درآمد آنها همخوانی داشته باشد.

حذف آبرسانی سیار
وی تصریح کرد: به رغم اینکه در چند سال اخیز بحث خشکسالی بر زندگی عشایر تاثیرگذار بوده است، ولی تلاش‌های خوبی در دولت سیزدهم انجام گرفته در این یکسال به اندازه پنج سال به عشایر خدمت رسانی شده است.

مدیرکل امور عشایری ایلام بیان کرد: در بحث توزیع نهاده های دامی با وجود مشکلاتی که وجود داشت از اول سال جاری تاکنون ۶ هزار تن نهاده یارانه ای بین عشایر توزیع شده است.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم به سرعت شکل گرفت بحث حذف آبرسانی سیار و ایجاد شبکه های آبرسانی ثابت بود که همه مناطق عشایری طی سه سال به آبرسانی ثابت و پایدار برسد.

یاسمی بیان کرد: پرداخت تسهیلات برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز مورد توجه قرار گرفته است، همچنین برای تامین نهاده دامی تسهیلات ارزان قیمت به عشایر پرداخت می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha