۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
احیای هزار و ۲۰۰ معدن راکد| جایگزینی شیر به جای گوشت
وزیر صمت مطرح کرد؛

احیای هزار و ۲۰۰ معدن راکد| جایگزینی شیر به جای گوشت

آمل- وزیر صمت با اشاره به این که هزار و ۲۰۰ واحد معدنی راکد احیا می شود، گفت: ۱۰ پروژه بزرگ برای رشد اشتغال در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین پیش ازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که صنعت ماشین سازی و تجهیزات برتر است، افزود: باید به سمتی برویم که فناوری و ماشین آلات بسازیم.

وی کاهش هزینه سفره مردم و ماشین سازی را از مهمترین برنامه ها برشمرد و گفت: با توجه به پروتئین بالای موجود در شیر لازم است شیر جایگزین گوشت تا هزینه سفرهای مردم کاهش یابد.

وی با اشاره به رشد تولید طی سال جاری در بیشتر محصولات بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزود: مرکز آمار رشد اقصتادی بخش صنعت را طی سه ماه اول سال جاری ۵.۱ درصد ذکر کرد و پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دشته است.

فاطمی امین میزان رشد صادرات در کشور را طی پنج ماه امسال ۲۴ درصد ذکر کرد و گفت: صادرات به برخی کشورها از جمله آفریقا ۱۰۰ درصد و روسیه ۱۸۰ درصد طی مردادماه رشد داشته است.

وزیر صمت از اجرای ۱۰ پروژه بزرگ و شاخص برای شتاب بخشی به فرایند اشتغال در کشور خبر داد و گفت: احیای معادن راکد از جمله طرح ها است و در این راستا پنج هزار محدوده معدنی در کشور به مزایده گذاشته می شود.

وزیر صنعت احیای هزار و ۲۰۰ واحد معدنی را از دیگر طرح ها ذکر کرد و گفت: نوسازی و احیای بنگاه های تولیدی از دیگر طرح ها است و طبق توافق با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این بخش تخصیص داده می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha