۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
مسئولان کشور راهکاری برای توسعه روابط بین المللی ارائه کنند 
یک فعال اقتصادی تأکید کرد؛

مسئولان کشور راهکاری برای توسعه روابط بین المللی ارائه کنند 

گرگان - هاشمی، نایب رئیس هیات مدیره شرکت ابتکار هاشمی گفت: روابط بین کشورها مهمترین عامل گسترش صادرات کالاست بنابراین باید مسئولان کشور راهکارهای لازم را برای توسعه روابط بین المللی ارائه کنند. 

سیامک هاشمی، در گفتگو با بازار اظهار کرد: شرکت ابتکار هاشمی از سال ۱۳۷۱ شروع به فعالیت کرده است و با ۴۰ نفر نیروی بیمه شده در زمینه های تولید و توزیع ادوات و ماشین آلات مرحله برداشت کشاورزی فعالیت می کند.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت ابتکار هاشمی بروجن با اشاره به اینکه شرکت تولید چیزل، رتیواتور، سیکلوتیلر، بوجاری بذر، خرمنکوب، موور، دروگر، سمپاش، تانکر، کودپاش، بذرپاش، تریلر، کفی، پرس بارکن و آسیاب را در دستور کار دارد، ادامه داد: این شرکت حدود ۲۰ نوع دستگاه را تولید و به بازار عرضه می کند.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات تولیدی شرکت بسیار بالا است و همین مسأله سبب شده افزایش قیمت نهایی محصولات تولیدی شرکت در مقایسه با سایر شرکت ها شده، افزود: حدود شش شرکت در اقصی نقاط کشور، برخی از محصولات ما را تولید می کنند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: به دلیل اینکه کیفیت تولید خود را حفظ کرده و همه ساله از دانش روز جهانی استفاده می کنیم، بخش عمده ای از بازار را در اختیار داریم.

رئیس هیات مدیره شرکت ابتکار هاشمی با تأکید بر اینکه از زمانیکه شرکت ما محصولات این حوزه را تولید می کند، وارد کنندگان اقدام به واردات این دستگاه ها نمی کنند، خاطر نشان کرد: مناسب بودن قیمت دستگاه های تولید داخل سبب شده تا واردات مقرون به صرفه نباشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این شرکت نه تنها مانع خروج ارز از کشور شده، بلکه طی چند سال اخیر با صادرات محصولات در حال ورود ارز به کشور است، توضیح داد: در حال حاضر به کشورهای افغانستان، عراق، تاجیکستان، ونزوئلا و سودان صادرات داریم.

هاشمی روابط بین کشورها را مهمترین عامل گسترش صادرات محصولات تولید داخل عنوان کرد و با اشاره به وضعیت نامناسب اجرای طرح مکانیزاسیون در داخل کشور گفت: متأسفانه کشور ما در توسعه مکانیزاسیون کشاورزی صفر است و به نوعی باید بگوئیم که همه اینها همه دکور است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه مکانیزاسیون کاملا زیربنایی است، تصریح کرد: در مرحله نخست کشاورزان باید بخواهند که از سمت کشاورزی سنتی و رعیتی به سمت مدرنیزاسیون حرکت کنند و سپس یکسان سازی زمین ها توسط دولت با هدف اجرای واقعی طرح های مکانیزاسیون عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha