۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
برابری تولید داخل با نمونه های خارجی | لزوم توقف واردات برای حمایت از تولید 
یک فعال عرصه تولید تأکید کرد؛ 

برابری تولید داخل با نمونه های خارجی | لزوم توقف واردات برای حمایت از تولید 

گرگان -حسینی، مدیر عامل شرکت سنابل اصفهان گفت: تولیدات محصولات کشاورزی شرکت ما از نظر کیفیت با نمونه های مطرح خارجی برابری می کند.

مجید حسینی، در گفتگو با بازار اظهار کرد: شرکت سنابل اصفهان از سال ۱۳۵۷ با ۳۰ نفر نیروی مستقیم و ۲۰۰ نیروی غیرمستقیم در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی و به شکل تخصصی در زمینه تولید کودپاش های سانتریفیوژ و سنگ جمع کن فعالیت می کند.

مدیر عامل شرکت سنابل اصفهان با اشاره به اینکه محصولات تولیدی شرکت علاوه بر تأمین کننده نیاز داخل کشور در زمینه صادرات هم فعال است، ادامه داد: در حال حاضر به شکل واسطه ای محصولات خود را به کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان صادر می کنیم.

وی با بیان اینکه مناسب نبودن روابط اقتصادی کشور، مهمترین عامل از دست دادن بسیاری از بازارها در عرصه بین المللی است، افزود: در گذشته به کشورهای دیگری هم صادرات داشتیم که متوقف شده است.

حسینی با تأکید بر اینکه در تولید کودپاش های سانتریفیوژ به خودکفایی رسیده ایم و ۱۰۰ درصد این دستگاه ها را خودمان تولید می کنیم، تصریح کرد: در تولید بقیه محصولات به دلیل اینکه برخی قطعات مربوط به صنعت لاستیک است، حدود ۱۰ درصد وارد و ۹۰ درصد در داخل کشور تولید می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود از سیاست وزارت صمت در خصوص عدم توقف واردات برخی دستگاه هایی که در داخل کشور تولید می شود انتقاد کرد و گفت: وقتی دستگاهی با کیفیت و استاندارد مرکز مکانیزاسیون در داخل کشور تولید می شود و حدود ۳۰ شرکت داخلی در این حوزه فعالیت می کند، «واردات» معنایی ندارد.

مدیر عامل شرکت سنابل اصفهان از رشد کیفیت تولید دستگاه های داخلی و برابری آنها با نمونه های خارجی خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به قیمت بالای ارز، برای ما جای سوال دارد که برخی واردکنندگان از چه طریقی و با چه دلیلی اقدام به واردات دستگاه هایی می کنند که نمونه آنها با کیفیت بالا در داخل تولید می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha