۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
عدم همکاری بخش دولتی با تولید کننده منجر به کاهش تولید می شود
یک فعال اقتصادی:

عدم همکاری بخش دولتی با تولید کننده منجر به کاهش تولید می شود

گرگان_ عبدالرزاقی، مدیرعامل شرکت تولیدکننده تجهیزات کشاورزی آرکا گفت: عدم همکاری بخش دولتی با تولید کننده سبب کاهش تولید می شود.

سعید عبدالرزاقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه بخش دولتی نه تنها تولید کننده را همراهی نمی کند بلکه با قوانین و بروکراسی پیچیده اداری باعث ایجاد مانع بر سر راه تولیدکننده می شود.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده تجهیزات کشاورزی آرکا افزود: یکی دیگر از علل عدم رشد تولید در کشور سود بالای تسهیلات بانکی عنوان کرد و یاد آورشد: به طور معمول سود تسهیلات بانکی به قدری بالاست که تولید کننده ترجیح می دهد از ظرفیت تولید خود کم کند تا اینکه برای افزایش نقدینگی خود از تسهیلات استفاده کند.

وی نوسانات قیمت و عدم ثبات قیمت در بازار را سبب عقب افتادگی توان تولید کشور دانست و خاطرنشان کرد: به قدری نوسانات قیمت در کشور لحظه ای است که ما در تهیه مواد اولیه با مشکل روبه‌رو می شویم.

وی افزود: با اینکه کیفیت تجهیزات و ادوات کشاورزی تولیدی در ایران با تولید خارجی آن یکی است اما در برخی مواقع به دلیل عدم آگاهی بازار خارجی از کیفیت محصولات ایرانی هنوز تولید داخل نتوانسته سهم واقعی خود را در بازار خارجی پیدا کنند.

به گفته عبدالرزاقی، کشاورز راغب به خرید تولیدات داخلی است زیرا از نظر کیفیت و قیمت مورد اطمنیان کشاورز است.

وی ادامه داد: اگر کشاورز بتواند مزارع خود را به ادوات کشاورزی با کیفیت تجهیز کند ۱۰۰درصد میزان تولیدات افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha