۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
 ایده های فناوری پوشیدنی و لیزری برای  بازگشت اقتصاد به حالت عادی
تحقق طرح فاصله گذاری اجتماعی با راه حل های فناورانه

ایده های فناوری پوشیدنی و لیزری برای بازگشت اقتصاد به حالت عادی

ایده پردازان در تلاش اند تا مردم را به خیابانها بازگرداند و اقتصاد را احیا کند و در این مسیر تاکنون از فناوری پوشیدنی ، لیزر و فناوری رادیویی جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده شده است.


فرحناز سپهری؛ خبرگزاری بازار -در گزارشی که سایت «اس دی سی اگزک» نوشت: این فناوری پوشیدنی از فناوری رادیویی (باند فوق سریع) UWB برای اندازه گیری فاصله بین دو برچسب با یک پالس رادیویی ثابت استفاده می کند.

شرکت AIM) Advanced Industrial Marketing) اعلام کرد که ابزارهای فاصله گذاری اجتماعی ابزاری جدید است و ابزار شمارش افراد، با دو محصول EGOpro Active Tag و LASE PeCo در تأسیسات انبارداری صنعتی و خرده فروشان بزرگ برای اطمینان از فاصله گذاری کارمندان و مشتریان استفاده می شوند. تا اطمینان حاصل شود که فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود.
در حالی که همه گیری کووید ۱۹ نحوه عملکرد مشاغل در سراسر جهان را تغییر داده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه تأسیسات تولیدی، انبارها و کارخانه های بسته بندی گوشت باید کارهای اساسی را انجام می دهند، اما تنظیم و حفظ دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی که به انداز شش پا (۲ متر) از طرف مراکز پیشگیری بیماریها توصیه شده، دشوار است. درحالی که برچسب فعال EGOpro این امکان فاصله گذاری را برای افراد فراهم می کند.

این فناوری پوشیدنی از فناوری رادیویی UWB برای اندازه گیری فاصله بین دو برچسب با یک پالس رادیویی ثابت استفاده می کند. هنگامی که دو برچسب - و افرادی که آنها را پوشیده است - بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، برچسب ها می لرزند و چراغ قرمز چشمک می زند وبه کاربر و اطرافیان هشدار می دهد که حداقل فاصله را نقض کرده اند. علاوه بر برچسب های پوشیدنی، سنسورها را می توان در "کانونهای مهم" مانند ورودی ها، اتاق ها و حمام ها قرار داد تا اطمینان حاصل شود که فاصله اجتماعی رعایت می شود.

راب هروسکوکی، مالک و مدیرعامل AIM می گوید:استفاده از این فناوری در همه گییر فعلی امری اساسی است. کارمندان می توانند مشاهده کنند که چقدر فضای لازم برای همکاری با یکدیگر دارند و کارفرمایان می توانند از این داده ها برای پیکربندی مجدد محل های کار برای حفظ حداقل فاصله ایمن هنگام کار استفاده کنند.

در حال حاضر این برچسب ها بر روی مچ یا کمربند نصب می شود. هر برچسب فعال EGOpro به یک سریال منحصر به فرد مجهز است. این مساله می تواند برای شمارش تعداد افراد در یک منطقه معین، پیگیری مدت زمان حضور در مناطق خاص و حتی ارسال هشدار به مدیران در صورت وجود ازدحام بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد.  
 LASE Pe (ople) Co (unter) از دوربین های سه بعدی مستقل برای اندازه گیری تعداد افراد در یک فضای کوچک استفاده می کند. برای مکانهای بزرگتر، مانند رستورانها غذا یا دانشگاه، LASE PeCo از سیستم شبکه لیزر برای اندازه گیری تعداد افراد در فضای باز استفاده می کند.  

هروسکوکی توضیح داد: فناوری لیزر به اندازه کافی هوشمند است که می تواند تفاوت بین بزرگسالان، کودکان و سبد خرید را نشان دهد، اما نمی تواند جنسیت یا سایر ویژگیهای شناسایی را به عنوان بخشی از یک سیستم نظارتی تشخیص دهد. هنگامی که سیستم، افراد زیادی را در یک منطقه تشخیص دهد، هشداری را به مدیر می فرستد تا هرگونه ازدحام جمعیت را مدیریت کند.
نرم افزار PeCo قابل تنظیم است و می تواند هشدارها را از طریق ایمیل یا متن به مدیران ارسال کند. این نرم افزار همچنین می تواند با دروازه ها، درها یا زنگ های هشداردهنده ادغام شود تا در صورت وجود شلوغی بیش از حد در منطقه، به مردم منطقه اطلاع دهند.

از طرفی با بکار افتادن چرخ اقتصاد وبازگشایی اماکن و مشاغل که دارای دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی برای بازدید کنندگان و کارمندان هستند، این راه حل های فناورانه می توانند به ساده سازی فرایند برای بهینه سازی کارآیی در حین حفظ امنیت افراد کمک کنند.

کد خبر: ۱۷٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha