۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
هدفگذاری برای توسعه فناوری هوایی با همکاری صنعت و دانشگاه
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

هدفگذاری برای توسعه فناوری هوایی با همکاری صنعت و دانشگاه

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدفگذاری برای توسعه فناوری هوایی با همکاری صنعت و دانشگاه صورت گرفته و ما به عنوان متولی صنعت، از طرح‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در این باره حمایت می‌کنیم.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از نمایشگاه توسعه فناوری هوایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سال گذشته برای اولین بار در وزارت صنعت، معدن و تجارت دفتر صنعت هوایی را ایجاد کردیم که به علت اهمیت این حوزه بود.

وی با بیان اینکه در چهار سرفصل حوزه هوایی فعال هستیم گفت: حوزه نخست پهپادها است که خوشبختانه در این زمینه هم اکنون به اوج رسیدیم و صادرات خوبی هم در این حوزه داریم.

وزیر صمت ادامه داد: حوزه دوم آغاز به کار هواپیماهای سبک است که در بخش هواپیماهای زیر ۲۰ نفر تعاملات را با چندین شرکت آغاز کردیم و به دنبال این هستیم که هواپیماهای سبک ۱۲ نفره، ۱۷ نفره و بازار هوانوردی عمومی را در کشور توسعه دهیم.

وی گفت: برای شهرهایی که فاصله آن‌ها با هم ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر است کاملاً اقتصادی و معقول است که هواپیماهای ۱۲ نفره کار جابجایی مسافر را انجام دهند.

فاطمی امین افزود: حوزه سوم بالگرد است که در این حوزه هم توانمندی‌هایی در کشور وجود دارد و همکاری‌هایی را با چند کشور آغاز کردیم و در همین اجلاس شانگهای، مذاکراتی با کشورهای دیگر برای حوزه بالگرد صورت گرفت.

وزیر صمت افزود: حوزه چهارم، هواپیماهای پهن پیکر و باریک پیکر است که بنا داریم با همکاری دانشگاه و صنعت، فناوری در این حوزه را توسعه دهیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha